Så har två veckor av….

…..semestern gått. Tiden går fort! Tro inte att jag är knäpp i huvudet nu….men liiiite längtar jag till jobbet! Det kan ju bero på vädret, inte det bästa semestervädret precis. Fint semesterväder vill jag ha på måndag då vi (ja, jag följer med) åker till Skara och Göteborg. Tyvärr visar inte SMHI detta, nej regn och blåst sas det senast vi kollade. Nåja, vädret rår man inte på så jag har tagit fram alla regnkläder så vi inte glömmer dem. När vi är i Göteborg och har klarat av Liseberg ska vi dagen efter in till stan och shoppa lite. Jag har bestämt att jag i alla fall ska till Arkivet där det tydligen ska säljas lite scrapsaker. Annars blir det väl mest klädaffärer eftersom Alexandra är klädtokig.

Kvällen blir lugn, jag blir alldeles själv. Jögge och ungarna ska följa med kusinerna till Bergkvara vattenfestival för att titta på Amy Diamond och Andreas Johnsson. Inga idoler till mig precis så jag stannar hemma, dricker lite vin, lyssnar på TV:n med ett halvt öra samt scrappar/gör kort. Ska bli underbart att få vara helt för sig själv några timmar!

Ha en trevlig lördagskväll!

7 svar to “Så har två veckor av….”

  1. Zarah Says:

    Åh… Bergkvara Water Festiva – vilken nostalgiiiii… Funderade på att gå i år – Amy Diamond är galet bra – och Johnsson får mig aaaalltid glad. Nåväl – jag scrappar istället – vi får liksom distansscrappa ihop, du och jag! *ler*

  2. monica Says:

    låter härligt =) här har varit ”familjestädning” idag *yikez* men det är skönt när det är färdigt…men det är inge kul sätt o börja semestern =(
    *kram*

  3. MarieG Says:

    Låter som en härlig kväll! Jag har precis gjort en misslyckad LO o ska gå o trösta mig med lite bärpaj o vaniljsås! Sen kanske jag tar tag i det igen! Håller tummarna för fint väder på måndag! Kram!

  4. Millan Says:

    Ha så härligt! Jag önskar mig också en kväll för mig själv, jag tycker jag aldrig hinner få vara ifred och pyssla längre!

    kram!

  5. Helena landstoken Says:

    Härligt med folk som gillar sitt jobb 🙂
    Kram
    Helena

  6. Maria Hassel Says:

    Semestern blir inte alltid som i sina drömmar……därför brukar jag inte ha för stora förväntningar. Faktum är att vardagen är mer semester för mig än själva semestern. Då är mannen på jobbet och Frida i skolan. Hemma är bara jag och husdjuren. Vilken frid!
    Vi ”deppade” lite över att vår semester regnade bort men det har ju fortsatt och fortsatt så vi är ju inte de enda drabbade längre…
    Ha en trevlig Göteborgs-tur!
    Kram
    Maria Hassel

  7. Mette Says:

    Ja du, inte har semestervädret varit det bästa i år…
    Men nu i helgen är det riktigt fint här i Västerås.
    Igår var vi iväg och solade och badade… Och sen på kvällen satt vi ute och grillade.
    Vi får väl se vad vi hittar på idag!

    Ha en härlig Göteborgs-resa!

    Kram
    Mette

Kommentera

