En liten semester-rapport!

När vi började färden mot Skara tidigt på måndagsmorgonen VRÄKTE regnet ner. Det vräkte fortfarande när vi kom fram till Skara Sommarland så vi struntade i att gå in den dagen. Vi shoppade en del för att sedan åka till ”vandrarhemmet” (en klubbstuga) i Istrum. Lite vin och lite Texas.

På tisdagen var det uppehåll hela dagen (!!)  så det blev äntligen en heldag inne på sommarlandet. Vi åkte ett par/tre karuseller, sedan var ungarna vid vattenområdet resten av dagen….många blåa läppar till slut! Jag som inte ens badade blev blötast av alla. Min svägerska och jag stod nedanför två vattenrutschbanor för att ta kort på våra barn när de kom ner…..trodde vi! Kruxet var att de inte alls åkte dessa banor, det förstod vi efter en stund och började då gå för att gena till en annan bana. Då hände det så att en ANNAN unge precis kom ner…..när jag precis gick förbi- vilken kaskad! Jag blev dyngsur ända in på BH:n! Nåja, sånt händer. Det får man bjuda på.

newton.jpeg Glada och BLÖTA……Max, Noa, jag och Eva efter en tur på Newton.

Onsdagsmorgonen gick åt till att packa och städa för att vi sedan skulle kunna dra vidare till Göteborg och Liseberg. Denna dagen såg man till och med solen. Det gjorde alla andra som också var på Liseberg, typ halva Sveriges befolkning. Det var KNÖKFULLT med folk! Till de populäraste attraktionerna var det minst en timme i kö. Jag som för en gångs skull satsade på ett åkpass för att kunna åka så mycket som möjligt (ofarliga karuseller). Nåja, huvudsaken var att jag fick åka Balder! Jag som annars är ”Mia the chicken Nilsson” hade lovat att åka denna stooora berg-och dalbana för att ingen skulle kunna kalla mig feg…..jag fick stå och vänta i en timme….våndas…..bli darrig…..hjärtklappning…..svettiga handflator……MEN JAG GJORDE DET OCH DET VAR SKIIIIITHÄFTIGT!! Skulle vilja göra om det nu! Andra attraktioner jag åkte var Kålorado, Flumride och Lisebergsbanan. Vi var inte på vandrarhemmet förrän efter 23……alla somnade i stort sett bums!

På torsdagen tog vi spårvagnen in till stan för lite shopping och jag hittade till Arkivet! Köpte lite papper, ett clearstamp-alfabet och annat lite smått och gott. Vi åt lunch på en grekiskt restaurang….mums….innan vi satte oss i bilarna för en lååång färd hemåt. Guud, vad skönt det var att komma hem!!

2 svar to “En liten semester-rapport!”

  1. Maria Hassel Says:

    Kul att komma bort men också kul att komma hem! Roligt att höra att ni haft trevligt! Här har det mest regnat…..som vanligt och det lär inte bli bättre i helgen heller vad jag hört. Kanske, kanske lite bättre i början på nästa vecka men sen är det nya regn på väg igen….men så länge man har stickning så ska man väl klara sig och jag ska snart hugga in på lite studentlitteratur också.
    Kram
    Maria Hassel

  2. Dilorf Says:

    Där är ALLTID så långa köer på Liseberg.. 🙂 Jag åkte Balder när den var ny, och ja, det är en sanslöst häftig upplevelse… 🙂

    Låter som om ni haft en trevlig resa iallafall..

Kommentera

