En härlig utflykt, två LO:s samt ett kort

Ja, jag har då inte legat på latsidan sedan jag började piggna till =). Idag kände jag mig tvungen att ut och röra på mig i friska luften. Jag frågade då ungarna om vi skulle ta med fika och varm choklad och åka ut till naturreservatet Örarevet….två av dem tackade ja. Det får man väl vara nöjd med. Här kommer lite foton från den kalla men härliga utflykten:

fagelon.jpeg ”Fågelön”……det enda som finns på denna ö är några kala träd. Det är nämligen skarvar som har bajsat bort växtligheten. Nej jag ljuger inte, det är sant.

noalabyrint.jpeg Såna här labyrinter finns det några stycken på Örarevet…..oftast vid någon av grillplatserna.

jennifermacka.jpeg En riktig lycko-utflykt för Jennifer blev det idag. Det var nämligen första gången hon kunde kasta macka……det blev fyra ringar!

stugan.jpeg Denna söta stuga ligger längst ut på udden. Den är jättemysig med en trappstege av trä som man får klättra upp på för att sova på ett loft……ungarna skulle hemskt gärna vilja sova där nästa sommar sa de =)

fika.jpeg Klart man måste fika på utflykt också……varm choklad, bullar och………

gularutor.jpeg…….gula rutor! Mums……

noamedfotboll.jpeg noanickar.jpeg Tur att Noa hade fotbollen med sig…….

klattra.jpeg Klättra är alltid kul……kul att sparka snö på mamma också =)

rutschkana.jpeg Och nu till gissningstävlingen…..vad är detta? Ingen gissning? Hallå, något kan du väl komma med? Det är….en gungbräda uppifrån!

Slutligen två LO:s samt ett kort:
mrcool.jpeg ”Mr Cool”…..Noa i Bulgarien förra sommaren.

livsnjutare.jpeg ”Livsnjutare”……Noa när han tar en paus när vi tog en promenad på gamla järnvägen i våras.

enlitenpojke.jpeg Ett kort till någon som precis blivit föräldrar till en pojke……enkelt och snabbt!

Det var allt för idag……nu ska jag hämta mig ett glas rött vin, hänga skylten ”Stör ej” runt halsen och fortsätta på min LO till en av utmaningarna på Swescrap.

Ha en underbar lördagskväll!!

7 svar to “En härlig utflykt, två LO:s samt ett kort”

  1. Gunvor Says:

    Fantastiskt fina foton du tagit! Och LO:sarna (?) och kortet är jättefina.
    Ha en fortsatt skön helg!

  2. SannaF Says:

    Men hallå vad mycket fint du hunnit med!
    Härliga härliga foton. Gillar det där Jennifer kastar macka!!! Det är super fint!

    KRAM

  3. Mette Says:

    Vilken härlig utflykt ni har varit iväg på!
    Jag har sett en sån ö en gång som fåglarna hade bajsat på så att allt var dött… Så jag tror dig… Det såg riktigt spökligt ut tyckte jag!

    Underbar layout och jättefina kort!

    Kramar
    Mette

  4. SusanneSj Says:

    Vilken underbar utflykt. Fotot m den röda stugan ser taget ut från en reklamfilm.
    Snygga alster också. Mr Cool, den var verkligen snygg och cool.
    Kramis

  5. Åsa Svensson Says:

    Åhh vad mysigt att åka till Örarevet.
    Har inte varit där på flera år.
    Självklart får du länka min sida.
    Hoppas det är ok att jag gör detsamma.

    Kram Åsa

  6. monica Says:

    Vilken härlig utflykt!!! Det gäller att ta tillvara på de små stunderna i livet =)
    Superfina alster har du oxå hunnit med *love*
    ha en trevlig dag!
    *kram*

  7. Moncia O Says:

    Här har man varit borta i någon dag och vips så har det kommit in en massa superfina LO och kort.
    Jag föll direkt för Mr cool.
    Den är ju så fin i färgerna och upplägget.
    Me like!!

    Kram Monica

Kommentera

