Ett fjuttigt kort…..

…..har jag att visa upp idag =). Det är fullt upp inför halloween.

hangelkille.jpeg
Eftersom det är mörkt ute har jag scannat kortet….det blir inte samma sak som när man fotar tycker jag. Gillar verkligen denna texten som så bra beskriver hur det är fram till jul.

Nu är det inte många dagar kvar till pysselträffen……vi är nu ca 80 pers! Hu…..pirrigt värre samtidigt som det är sjukt kul! Hoppas att det blir lyckat. Blir det katastrof får jag väl flytta till hemlig ort =)

En liten gullig berättelse:
Jag stängde på jobbet i tisdags och hade därmed läsvilan för de största barnen (4-5 år). Medan vi väntade på att alla skulle komma satt vi och småpratade vi lite då en av killarna, vi kan kalla honom Kalle, berättade att han skulle hälsa på någon till helgen. Jaha, sa jag….vem då? Hon heter Kajsa, sa Kalle. Hon går på mitt gamla dagis. Vi ska gifta oss! Oj då, sa jag…har ni bestämt det? Ja, sa Kalle. Det bestämde vi på min sista dag. Jag frågade då lite om Kajsa, b la om hon var lika gammal som Kalle. Kalle funderade en stund och sa sedan…..Jag vet inte, men hon var fyra år när jag flyttade.

Ha det gott så får jag återkomma när vi firat halloween och haft den stoooora pysselträffen…… 

13 svar to “Ett fjuttigt kort…..”

  1. Annelie Maddock Says:

    Jattefint kort, som vanligt! Du ar verkligen duperduktig!!

  2. Annelie Maddock Says:

    …ja, alltsa SUPERduperduktig skulle det ju sta… 🙂

  3. Peterlina Says:

    Halloween var ju typ en månad sen? Ligger ni efter? 😀

    Gullig story!

  4. Åsa Svensson Says:

    Åhhh vilket fint julkort.
    du är så idérik!
    Hoppas Halloween firandet blir skoj så ses vi på söndag 🙂

    Kram Åsa

  5. MarieG Says:

    Jättefint kort, vad målar du med? Distresser?
    Halloween? Nu? Låter iallafall kul med något att fira!¨
    Önskar jag fick vara med på den stora träffen… 80 pers.. fantastiskt!! Ha en bra helg tjejen!!!

  6. SonjaT Says:

    …man skulle kunna fylla en hel bok med berättelser o citat som kommer från små barnamunnar:)
    Mysig historia:)

    Snygga alster med , ‘as usual’:)

    //SonjaT

  7. Gunilla/Nilla Says:

    Det är så härligt med barn och deras gulliga/roliga berättelser. Dom kan verkligen förgylla vardagen, stora som små!
    Klart att pyssleträffen kommer att bli lyckad! Så många med samma intresse kommer att bli kanonroligt. Kan riktigt se hur det pysslas, fnissas och pratas. Låter det som att jag skulle vara avis, nej då;=D
    Kortet är så kanon super fint. Så snyggt målat och härlig text och fint upplägg.
    Själv ska jag till mamma på middag på lördag. Lyx när man slipper hitta på mat för att sedan laga, det ska bli mysigt.
    Håller på och pimsar med en liten present till henne.
    Då får du ha en mysig helg
    Sköt om dig♥
    Kram från mig
    /Gunilla

  8. Karin Says:

    Underbart kort!! Jag tycker också att texten är fin och så fint det blå pappret som texten är på. Ha en trevlig helg! Jag ska på scrapträff på söndag och det ska bli kul!

  9. Lotta/ FruH Says:

    Visst är barn sköna, det var en så söt historia! Härligt kort på ”lyktgossen” och det behövs ljus nu i mörkret!
    Tips på äcklig mat är spagetti som har fått karamellfärg
    i kokvattnet, den röda färger gör att det ser ut som inälvor…
    Grönt tyckte ungarna var OK och snyggt med ketchup på!

    Ha en urbra helg med halloween och träffen som säkert kommer att bli rolig och givande på många vis!!!

    Kramiz,
    Lotta/ FruH

  10. Milla Says:

    Så sött med din lilla historia. Barns kommentarer och tankar är så fantastiska.
    Jättefint kort!

  11. SusanneSj Says:

    Ett superfint kort Mia. Ett litet annorlunda för att vara du, tycker jag är kul.
    Åh, 80 personer. Ni kommer att få det så himla trevligt, verkligen kul.
    Tack före ett gott skratt, det bara bubblade till i magen till ett gott skratt.
    Stor kram, trevlig helg och lycka till på söndag

  12. monica Says:

    OJOJOJ 80 pers!!! o jag är inte en av dem *snyft*…
    Idag ska vi till Kosta outlet o shoppa loss lite, tveksamt om det blir kul, löningshelg o autografskrivningar lär ju inte få folk att stanna hemma direkt…
    Ha det så riktigt härligt i morgon, det kommer att gå kanonbra!!!
    *kram*

    ps. underbart kort, är det ok att lifta texten?

  13. Maria Hassel Says:

    Jag slappar några dagar efter att ha jobbat ganska intensivt en period. Såå skönt så det är inte sant! Håller just nu på och stickar mössan i modell större. Bild kommer snart!
    Maria Hassel

Kommentera

