DT-uppdrag och stolt morsa!

För ett tag sedan frågade Marianne på Mians Scrap & Design om jag snart skulle eller precis varit på något bröllop….svaret blev nej. Hon ville nämligen att någon i hennes DT skulle göra ett bröllopskit, dvs inbjudningskort, placeringskort, tackkort och även en bröllops-LO. Jag blev supersugen på att få göra detta och frågade då om vi inte kunde ”fejka”…..och göra en LO från Jögges och mitt bröllop som var 1994. Snäll och go som hon är så sa hon ja. Enda önskemålet från Mariannes sida var att göra korten så enkla som möjligt så ALLA kan göra något liknande. Här är de:

brollopskit.jpeg
Material:
Prism vitguld Shimmer
Prism Really Red
Prism Black
Clearstamps 7 gypsies Calais
Texten är datorskriven

vitva.jpeg
Material:
Urban Lily Sugary Collection Bloss
Chatterbox Limited Edition Holiday Collection
Overlay Hambly Screen Prints
Vit cardstock
Chaos & Confusion Three Bugs In A Rugs (titeln)
Prism Really Red
Prism Black
Knapp Clear
Blomma Bazzill Gerbera Kisses

Och så ett grattis-kort:
grattis.jpeg
Material:
Vit, turkos, svart cardstock
Chatterbox Dress Dots
Chatterbox Skinny Dress
Svart och vit penna
Bokstäver och tag från Cuttlebugalfabetet Red Tag Sale

Annars har jag motivationen på topp……jag har varit ute och gått en timme varje dag denna veckan….börjar jag sent (som idag) ställer jag klockan och går ut och går innan jobbet. Jag har ätit mindre och nyttigare med mer frukt och grönsaker. Inget snus. Inget vin blir det heller i helgen. Men, kanske du tänker….du kommer att tröttna. Då vet inte du hur envis jag kan vara…..när jag har motivation! OM jag blir sötsugen så tänker jag givetvis äta lite godis eller gör vi någon efterrätt i helgen….vi får se. Jag känner mig bra i alla fall!!

Just det, jag var ju en stolt morsa också……Alexandra fick en kallelse häromdagen…..hon har blivit uttagen till SMÅLANDSLAGET! Efter allt detta slit och alla läger hon kasat på så har det äntligen gett utdelning, detta har ju varit ett av hennes mål. Nästa helg åker hon till Jönköping för att spela med smålandslaget. Duktiga goa tjej!

Nu ska jag strax äta kycklingfilé, ris och currysås med grönsallad. Sedan är det pyssel som gäller för hela slanten!

Trevlig fredagskväll!
 

11 svar to “DT-uppdrag och stolt morsa!”

  1. monica Says:

    säger bara….WOW!!!! OM jag skulle gifta mig nån dag så vet jag vem som ska få göra mina inbjudningar *ler*
    LO´n är underbar…o så fina ni var!!!

    Här har du en till som har tagit tag i sitt liv igen – i onsdags vägde jag in mig på vv…motiverad upp till tänderna, så nu är det ingen som kommer att känna igen mig till sommaren (kanske t.o.m. kan visa mig i bikini!)
    Ha en bra helg!
    *kram*

  2. Lotta/ FruH Says:

    Snyggt, enkel och stilrent= supersnygga DT-saker! Det var väl kul att gifta sej igen?
    Gratta din tjej till uttagningen, det är så KUL att höra att ungdomar har mål, kämpar och lyckas!!!Toppenkul!

    Ha en Fin helg!
    Kram,
    Lotta/ FruH

  3. ulricah1972 Says:

    Kanonfina DT-prylar :).. du jobbar på sååå bra ju!!
    Grattis till dottern också.

    Trevlig helg, vännen.
    KRAM

  4. Maritha Says:

    Härliga DT saker.. 😀 Gillar layouten, den är jättefin!

    Grattis till tjejjan.. Hoppas det går bra i (små)landslaget.. 😉

  5. SannaF Says:

    Jätte jätte fina kort och super snygg layout! Vilket fint bröllops foto på er!!!
    Kram från SannaF

  6. Maria Hassel Says:

    Vilket fint bröllopskort!! Tiden går så fort….flyger iväg. Ha en trevlig helg!
    Maria Hassel

  7. Gunvor Says:

    Jättefint bröllops-kit!
    Kram, Gunvor

  8. SusanneSj Says:

    Här sitter man alldeles mållös. Vilken otrolig fantasi och kreativitet du har Mia, helt fantastiskt.
    Korten är jättetjusiga. LO:n m bröllopskortet blev alldeles lagom, så jäkla snygg. Urtjusigt foto dessutom.
    Kram o lycka till m ”nya livet” och grattis till dottern : D

  9. Millan Says:

    WOW! Så fina…Nu vill jag också gifta mig, så jag också får göra såna fina kort…:)

  10. Susanne H Says:

    Jag tycker bröllopslayouten är helt underbar. Läckert med overlay så och den genomskinliga knappen i blomman. Supersnyggt!

  11. k8an Says:

    Elegant och snyggt bröllopskit!
    Jätte läcker bröllopsLO! Längtar så till man själv får chansen att göra en 😀

    Kram

Kommentera

