Känner mig….

….lite bättre idag. I och för sig så är man som en urvriden trasa efter sån pärs men jag har ingen feber just nu i alla fall. Håller tummarna att det så ska förbli……

Här är tre layouter jag skickat in till olika utmaningar:

fart.jpeg
Denna skickade jag in till Swescrap där utmaningen var ”Rivet och sytt”. Grabbarna i full fart är Noa och kusin Max på Skara Sommarland i somras.

skratt.jpeg
Även denna skickade jag in till Swescrap. Här gällde det att använda knappar och garn.

musik.jpeg
Denna skickade jag in för lääängesen….det var så länge sedan så jag glömt vilken utmaning det var (den kom ju säkert inte med så det är nog ok att visa den nu).

Jag har blivit utmanad av Lotta/FruH och utmaningen ser ut så här:
Regler: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg där den svarar på frågorna. I slutet av inlägget utmanar bloggaren nya personer.

Vad gjorde du för tio år sedan? Då hade jag fullt upp med tre små kottar i åldrarna 6, 5 och 2 år. Jag vikade runt som barnskötare och hade på allvar börjat fundera på att söka in till högskolan för att läsa till förskollärare (vilket jag sedan gjorde).
 

Vad gjorde du för ett år sedan? Ungefär som nu…..jobbade, åt, sov, pysslade.

Fem snask du gillar: Mjölkchoklad, Polly, potatischips, söta jordgubbar, lakrits.

Fem sånger du kan hela texten utantill: Words (80-talsdänga med FR David) samt ett gäng barnsånger. Jag är en refräng-typ som är urkass på verserna men en hejare på refrängerna.
 

Vad skulle du göra om du var miljonär? Totalrenovera huset och inreda ett bauta-pysselrum som skulle göra alla pysslare gröna i fejset.
 

Tre dåliga vanor: Periodare vad gäller nagelbitning, pilla hål på sårskorpor, göra av med ofantliga summor på pysselgrejor.
 

Fem saker du gillar att göra: Pyssla, läsa, se på bra film, promenera och surfa på nätet.
 

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa: Vita tubsockor, kläder med rysch och volanger, kort kjol, shorts och kort top.
 

Fem favoritsaker: Mitt pysselbord, datorn, min ängellampa, mina promenad-gympa-dojjor och kameran.Jag skickar vidare denna utmaning till:

Monica/Leamon, Gunilla och SannaF

Nu ska jag återgå till soffan för att samla ihop lite krafter igen…..Ha en trevlig dag!

8 svar to “Känner mig….”

  1. Charlotta Says:

    Vilka fina alster !!! Gillade den översta skarpt !! ( fast alla är fina *s* )

  2. Åsa Svensson Says:

    Låter bra att du är på bättringsvägen.
    du har väl varit tillräckligt sjuk nu 🙂
    Måste bara om igen få berämma dina LOs.
    De är så sjukt snygga och du har sån fantasi!

    Kram Åsa

  3. Åsa Svensson Says:

    Ha ha japp jag sprang 8 km i sträck, och mer ska det bli.
    Den 17e maj ska jag orka 21 km.
    Få se om jag överlever det.
    Det måste scrappas och bli ett minne, Göteborgsvarvet 🙂
    Slappa på!

    Kram Åsa

  4. Lotta/ FruH Says:

    Skönt att du mår bättre! LO:n om grabbarna i Skara är klockren, härlig feeling!
    Äh, det var faktiskt riktigt bra med GPS när den funkade, det var ju bara sån himla osis att batterier la av samt att jag var närvarande med min skepsis……men jag är högst tveksam om vi skaffar någon själva. Lite felkörningar gör att man upptäcker annat än man skulle, eller hur?
    Bamsekram,
    Lotta/ FruH

  5. SannaF Says:

    Urfina layouter du har gjort!
    Tack för utmaningen! Just nu har jag så mycket både på jobbet och hemma, så jag har bestämt mig för att just nu inte delta i utmaningar… Förutom några scraprelaterade förstås för att få inspiration!!!
    Massor med kramar från SannaF

  6. Fia Says:

    Kanonfina layouter! Den i mitten är min favorit!
    Skönt att du mår lite bättre!

  7. Karin Says:

    Super-snygga layouter!!! Fantastiska kombinationer av färger dekorationer och upplägg!!!

  8. K8an Says:

    Jätte snygga LO´s! Gillar mest ”full fart”, fantastiska färger på den 😀 och snyggt upplägg!

    Kram

Kommentera

