Är jag glad eller är jag glad?!

Jag kikade in på Kortmakarens blogg i dag och vad fick jag se? Jo, att jag kommit tvåa i deras skisstävling med vårfärger! Jag vann ett presentkort på 200 kr……så megaglad! Så här ser kortet ut:
kortmakaren.jpeg

Ni missar väl inte skisstävlingen på Mians Scrap & Design? Denna gången är det jag som ritat en skiss. Här är min inspirations-LO samt skissen:
stunderavlycka.jpeg skissen-tavling1.jpg

Så ett par kort:
gladpask3.jpeg

grattiskort.jpeg

Kvällen blir lugn, laddar inför morgondagen då vi ska ha Jennifers kalas. Tack för era förslag på mat, jag har nu bestämt mig för köttfärspaj i långpanna med grönsallad samt tacos till barnen. Till kaffet blir det Dumletårta (som Alexandra bakar just nu) och ”vanlig” tårta (gräddtårta med sylt och vaniljkräm emellan). Hoppas bara att Jennifer inte blir sämre eller får feber….hon är totalt genomförkyld. Jag kan ju bära på ett gäng baciller från jobbet…..vi har 40 barn men idag var det bara 12! Några var lediga men de flesta är sjuka. Vi har maginfluensa, vanlig influensa, halsfluss, femsjukan samt scharlakansfeber. Hoppas det lugnar ner sig snart.

Ha en trevlig helg och kram på er!

16 svar to “Är jag glad eller är jag glad?!”

  1. Fialia Says:

    Åh vilken härlig skiss!! Den ska jag försöka hinna scrappa.

    Kram!

  2. Lotta/ FruH Says:

    Grattis till din vinsten och jag säger bara det: Göta Amelia, vilket urmysigt kort! Du är så duktig tjejen!
    KYcklingen är med en riktig cooling!
    Trevlig helg och lycka till med ”kalasandet”
    Kram,
    Lotta/ FruH

  3. Maria Hassel Says:

    Oj-oj-oj…..dagis är en riktig bacill-härd. Jag med min bacill-nojja hade inte kunnat jobba där. Tur att andra vill dock! Hoppas du blivit pigg av Chisandran du köpte! Själv jobbar jag intensivt just nu och hinner inte blogga.
    Kram Maria Hassel

  4. SusanneSj Says:

    Grattis!!! Visst är det kul att vinna. Snyggt kort också.
    De andra du gjort = superb!
    Hoppas kalaset blir lyckat.
    kram o trevlig helg

  5. Milla Says:

    Stort grattis!! Vilket ursnyggt kort!
    Stackars Jennifer! Hoppas hon piggar på sig fort. Det är verkligen galet mycket sjukdomar just nu!
    Trevlig Helg!

  6. monica Says:

    vilket underbart kort!!! stort GRATTIS till vinsten!!!

    Härlig skiss, precis i min smak 😉 hoppas verkligen jag hinner prova den, annars sparas den till framtida scrap =D

    Håller tummarna för att Jennifer ska klara sig! Vore inte kul o bli sjuk nu… Dumletårta låter inte dumt, du vill inte dela med dig av receptet??

    Ha en riktigt bra helg!
    *kram*

  7. Camilla E Says:

    Grattis, kortet är superfint. Skissen ser också härlig ut! Jag älskar skisser….

  8. Fia Says:

    Grattis till vinsten!! Så härligt kort!
    Jättefin skiss, blev sugen på att scrappa! Hoppas att kalaset blir bra, dumletårta låter mumsigt!
    Kramkram!

  9. Rimna Says:

    Stort Grattis till vinsten!
    Skulle bara fattas annat med ett sånt fint kort!

    Älskar dina ”enkla” rena kort! Både kycklingen och kortet med texten. Ja förresten älskar allt du gör!

    Ha en skön helg!

  10. Mette Says:

    Grattis till vinsten!

    Vilken kul skiss och vilken underbar tolkning du har gjort själv!
    Jag ska allt försöka vara med i den här skisstävlingen.
    Jättefina priser är det ju! 🙂

    Kram
    Mette

  11. zizzi Says:

    Jag visste inte att det var du som gjort kortet men jag gillade det direkt när jag såg det!!
    Grattis!!

    Kanske jag skulle vara med mians skisstävling nu när det är en skiss gjord av dig…….HHHMMMMM får se vad självfötroende och tid säger…
    Kramar

  12. Petra Says:

    Hej och tack själv för dina kommentarer. Det är alltid kul om man kan inspirera andra. Kortlifta hur mycket du vill. Jag tar det som en komplimang.
    Ha en fortsatt trevlig helg, trots regnet.
    //Petra

  13. Monica O Says:

    Grattis grattis.

    Så snyggt kort och din LO går inte av för hacker.
    Jättesnyggt!!

    Tråkigt att ni är förkylda och sjuka och sjuka än(Jennifer).
    Men det är ju den tiden nu och man tar smittan med sig hem från jobb.

    Kram till er
    Monica

  14. Millan Says:

    Grattis till andraplaceringen! ett jättefint kort, och så härlig skiss du gjort, den tävlingen hade jag missat, ska försöka hinna med den!
    *kram*

  15. gunilla/nilla Says:

    Hoppas att ni hade ett riktigt trevligt födelsedagskalas och klarade Er utan sjukdomar. Du/ni har haft så det räcker av den varan tycker jag.
    Så många fina alster du har fått till. Grattis till vinsten med det fina vårkortet som du gjort. Nu kan du shoppa lite med scrapsaker, aldrig fel.
    Nu ska jag sätta mig vid pysselbordet en stund.
    Hoppas att du får en bra vecka
    Kram till dig från mig
    /Gunilla

  16. Mette Says:

    Nu!!!! Har jag skapat till din skiss!
    Gå in på shopens hemsida så får du se! 🙂

    Kram
    Mette

Kommentera

