Längtar till nästa vecka….

…jobbar bara två dagar då! Jag har ledig dag enligt schema på onsdag, torsdagen är röd och fredagen tar jag komp….ska bli ljuvligt skönt! Hoppas det dyker upp många roliga utmaningar då, för här ska pysslas! =)

Läkarbesöket med Noa gick bra igår. Först fick vi prata med läkaren som ställde typ tusen frågor, sedan tog de en längd och vikt, urinprov och sist fem rör med blod….Noa var superduktig men hans blödiga mamma kunde inte se på, hade svimmat då. Nu blir det till att vänta någon vecka innan provresultaten kommer men han trodde inte att de skulle visa något. Så har jag övningskört med Alexandra för första gången. Eftersom körtillståndet inte kommit än blev det fram och tillbaka x antal gånger på lilla grusgatan hemma. Det gick bra…..bara fyra motorstopp! =)

Ett gäng layouter och ett par kort:

 
Utmaning på Swescrap där man skulle använda färgerna blått, benvitt och svart.


Även denna kom till efter en utmaning på Swescrap där man skulle använda spets.


Denna efter EOV (Ett ord i veckan) på….ja, Swescrap igen där ordet ”Historia” var tvungen att vara med i titeln.


Sista utmaningen på Swescrap =) var att använda något av filt. Det bidde en enkel blomma som jag stansat ut med Cuttlebugen.


Stjärnkortet skapat med hjälp av en kortskiss på Scrapinspiration.


Gjord efter Veckans skiss. Den handlar om hur snäll farfar barnen har…han har alltid ställt upp när barnen lekt med kompisar eller haft barnkalas och de velat åka häst och vagn.

 
Sist ett bröllopskort. Nej, inte till en utmaning, konstigt va? =)

Det var väl allt. Fredag imorgon…alltid skönt. På lördag blir det kalas när kusin Mimmi fyller 14 år och på söndag sätter fotbollssäsongen igång. Jag följer då med Alexandra till Öland när de möter Färjestaden. Jag har dessvärre hört att det ska bli regn, men det tror jag inte på. =) Våren har kommit för att stanna, eller hur?!

11 svar to “Längtar till nästa vecka….”

  1. Monica O Says:

    Men du vad produktiv du varit då. Förstår inte hur du hinner med!!
    Superduper snygga. Ska nog också ta och sätta mig att pyssla lite. Ska iof iväg till jobb (jobbar denna helg) men kanske jag hinner med något.

    Har varit ute och promenerat och vägt mig:O))))))

    Kram Monica

  2. SusanneSj Says:

    Nej då, inte vill vi ha regn inte. Nu måste ju solen fortsätta skina.
    En fröjd att komma hit på besök. Tjusiga så det förslår. Jag gillade ”kusiner” mycket, jättehärlig.
    Kram o trevlig helg

  3. zizzi Says:

    Hejsan

    Ja när jag kikar förbi hos dig undrar jag hur du gör????? Du har ju fullständig skapar sprutt.
    Blir lika hänförd varje gång för jag tycker att dina alster känns så jämna. Jag menar du har så hög lägsta nivå. Inte en enda gång har jag tänkt att nu har hon bara slängt ihop ngt ……. What can I say……..Jag är avundsjuk för här hos mig är det dött!!!!!!!!!!Har ingen lust och ingen diciplin vare sig att ta tag i rummet eller pyssla…
    vad har du för knep? Har du torka ngn gång??

    Fint är allt du gör iaf.

    Stora kramar och trevlig helg

  4. Fia Says:

    WOW!! Du är ju så bra!! Kusinlo´n är min favorit av alla dessa fina alster! Ha en skön helg! Kram!

  5. terese Says:

    oj det var mycket skapande!! snygga grejer!! 🙂

  6. SannaF Says:

    Så fantastiskt fina layouter så att man svimmar och korten med!
    Jag skulle vilja scrappa med dig så att jag får lite gjort. Du är så inspirerande och fantastiskt snabb!!!! Jag bara börjar på en massa saker och blir aldrig klar med något projekt 😉

    Vad skönt det låter med 2 dagars vecka – det skulle man ha lite oftare.
    Själv jobbar jag 3 dagar men det är helt ok det med!
    Ha en skön helg!
    Kram kram

  7. Milla Says:

    Men så mycket fint du skapat! Igen!
    Kram!

  8. gunilla/nilla Says:

    Så mycket läckra alster att titta på! Ta var väldigt vad du är flitig. Här finns det alltid ngt nytt och härligt att vila ögonen.
    Ha nu en underbar helg och regn blir det INTE!!
    Nu ska det planteras i trädgården.
    Sköt om dig och förresten stämpeln har kommit. Tack för det.
    Snart målat en.
    Kram/Gunilla

  9. Karin Says:

    Wow, så mycket fint!!! ”Kusiner” är min favorit. Gillar färgerna mycket. Jag har skapat efter din ”Veckans skiss”. Kul!!

  10. Lotta/ FruH Says:

    Här hänger man inte med…..du har skapat MÄNGDER med fina saker!
    Du så duktig! LÅter skönt med sammanhängande ledighet, ser framemot att se vad du kommer att skapa då! Nä, efter mycket velande och frågande hit å dit så blir det tyvärr ingen träff i din krokar för oss den 17 maj……det skulle ha varit så kul att ses, men LOVA att du säger till om ni
    är här upp i idrottens vägnar för då kunde vi kanske ses!
    Vi träffade en åsna i förra veckan och då tänkte jag på dej…..Ramona som hon heter är ursöt……..
    Stora och många kramar,
    Lotta/ FruH

  11. ronjabus/Anna Says:

    Så fina LO du gjort! Hästskjutsen är min favorit 🙂

Kommentera

