Lugn och skön Valborgsmässoafton….

….har vi haft ikväll. Vi har bara varit hemma och inte gjort ett jota, det är bara Alexandra som är iväg hos kompisar. Det har blivit lite god mat, ett par glas vin (ja, så mycket som jag rör mig tyckte jag att jag med gott samvete kunde unna mig det ikväll), tv-tittande för make och barn och scrapping för mig samtidigt som jag slängt ett öga på tv-n. Imorgon spelar Noa match, fredagen nada inplanerat, på lördag kommer ev gäster och på söndag ska Noa vara fotbollsdomare för första gången samt att Alexandra har match. Med andra ord så blir det lediga dagar med lagom mycket inplanerat.

Vi fick provresultaten från Noas läkarbesök idag och svaren var positiva, dvs blodproven var normala. Det var visserligen det vi trott men skönt att ändå ha kollat.

Som vanligt har jag scrappat en del. =) Dessa har jag gjort till Scrapinspirations bloggfest:


Här var det en kortskiss som gällde.


Overlay var det här. Jag har stämplat hjärtan och laminerat.


Utmaningen här gick ut på att använda rosa, vitt och grönt.


Skissutmaning.


Och slutligen antog jag utmaningen att scrappa om sommaren. När jag känner doften av syrén är det äntligen sommar för mig.

För ett tag sedan hoppade jag på en skissutmaning, även den på Scrapinspiration:

Nu gott folk, ska jag ta en liten bloggrunda och sedan tänker jag se en film….tror jag ska se Nina Frisk. Har nämligen inte sett den. Hoppas ni har en trevlig Valborg….min är som sagt lugn och skön!

7 svar to “Lugn och skön Valborgsmässoafton….”

  1. Sandra (Sasha) Says:

    Så mycket fint du hunnit med att göra!

    Lugn valborg här också! Skönt!

  2. Mette Says:

    Men så mycket fint du har hunnit med igen!
    Som jag har sagt förut, du är så kreativ och inpirerande!
    Det är så kul att kika in här varje dag för det finns alltid något nytt att kika på! Och allt är såååå fint!

    Kram
    Mette

  3. Maria Hassel Says:

    Jag har jobbat och kom hem vid 18-tiden på Valborg och då grillade vi några korvar och satt och småhuttrade lite på trädgårdstrappen. På Valborg är det tradition att ”frysa lite”. Här har varit mulet och blåsigt. Idag fortsätter mannen sin rensa-rabatter-mission i trädgården och jag har satt en gryta på långkok. Nu ska jag ta tag i städmoppen.
    Kram Maria Hassel

  4. Milla Says:

    Här blev det också en lugn och skön Valborg. Vi hade ett par vänner här, åt gott och promenerade upp till brasan en kort sväng. Alldeles lagom vad jag orkade med.
    Vilka snygga alster du har gjort! Det översta kortet gillar jag massor.
    Ha det så bra! *kram*

  5. SannaF Says:

    Men hej och hå vad du hinner med massor helatiden! Hmph jag blir så avis! Och snyggt gör du helatiden också!
    Skönt med lugn valborg! Det hade vi med! Idag har vi firat desto mer! 🙂
    För vår minsting fyller år idag!

    Klart att du ska unna dig ett glas vin då och då! Du är ju så duktig helatiden!

    VI har börjat med stegräknar tävling på jobbet så nu är det bara att gå så mycket som möjligt hela tiden!

    Kram kram

  6. Lotta/ FruH Says:

    Tjolahej, här hänger jag knappt med….måste först skriva att dina DT-kort är urläckra med alla fina stämpelmotiv.Jag gillar stämplarna supermycket!!
    Den lilla söta kaninen, raketn och ja, allihop!
    Å i detta inlägg har du skapat massor av nytt som är kanonsnyggt, jag blir stum av beundran över allt tjusigt du gör tjejen!
    Många kramar från en som träffat åsnan Ramona idag med…..hon är mycket charmig, så det är väl det ni har gemensamt, eller?!
    Lotta/ FruH

  7. Gunilla/Nilla Says:

    Hej och hå vad det går på denna bloggen. Hinner knappt med i svängarna på allt fint som du visar.
    Vilka fina alster du har skapat!! Som jag sagt förut, du är en riktig idéspurta eller var det spruta, hihi!!!
    Kram/Gunilla

Kommentera

