Förkylningen, hjärnsläpp eller senilitet?!

Som ni kanske såg i förra inlägget så fyllde Jonathan år i går och jag hade gjort ett kort till honom. Jag skulle visa maken det men då sa han att jag skrivit fel…..jag hade skrivit ”Grattiskramar från mamma, pappa, Alexandra, JONATHAN och Jennifer! Hallå…hur ofta grattar man sig själv?! Tack och lov så gick kortet att rädda och bara ändra namnen….utan Jonathan. =) Jag kan säga att han i stort sett tappade hakan när han såg presentkortet på fotbollsresan….”Skojar ni?!”….var hans kommentar. =D

En layout har jag att visa:


Jag fick mitt paket från Panduro häromdagen och jag hade b la beställt filt i olika färger. Denna fjäril stansade jag ut i röd filt med Reva-fjärilen och sedan sydde jag med svart tråd runt….ja, jag vet att jag inte är någon sömmerska så döm mig inte för hårt! =)….

Två kort har det blivit också:

Idag har jag jobbat igen. Hade egentligen behövt denna dagen också för att verkligen återhämta mig efter förkylningen som fortfarande spökar…men då hade jag behövt läkarintyg. Eftersom jag inte gillar att åka till farbror Doktorn valde jag att jobba istället. Det gick dock hyfsat bra även om jag inte var den vanliga pigga glada fröken Mia. Nu är det två dagars helg som INTE blir någon vila eftersom vi imorgon har kalas och kräftskiva för släkten. Vi fick inte ihop någon annan helg så det får gå. Jag har klurat fram och tillbaka på vad vi ska bjuda på och jag kom till slut fram till denna pastasalladen som vi gjort ett par gången innan. Ser kanske inte mycket ut för världen om man bara tittar på receptet men attans så god den är!!

Pastasallad
8-10 pers.

500 g kokt Penne
500 g kassler eller kyckling i mindre bitar
200 g ost- skuren i tärningar
200 g smörgåsgurka
2 stora äpplen
2 purjolökar

Blanda ihop:
2,5 dl majonäs (lätt går bra)
2,5 dl gräddfil eller cremer fraiche
2 tsk salladskrydda
lite vitpeppar
4 stora klyftor pressad vitlök

Rosenbröd eller vitlöksbröd till.

Hoppas att ni får en underbar helg och klarar er från alla höstbaskelusker!

15 svar to “Förkylningen, hjärnsläpp eller senilitet?!”

  1. SusanneSj Says:

    Förlåt, men jag kunde inte hålla mig för skratt. Det var ju lite kul ändå.

    Japp, åter igen skådar mitt norra öga vackra ting att titta på. Mumsfilibabba.

    Mums ser också den där salladen ut. Den ska jag minsann spara.

    Kram kram och hoppas ni får en trevlig skiva

  2. SusanneSj Says:

    Förlåt, men jag kunde inte hålla mig för skratt. Det var ju lite kul ändå.

    Japp, åter igen skådar mitt norra öga vackra ting att titta på. Mumsfilibabba.

    Mums ser också den där salladen ut. Den ska jag minsann spara.

    Kram kram och hoppas ni får en trevlig skiva

    Men va 17 nu då? Jag kan inte lämna kommentar?!?

  3. SusanneSj Says:

    Undra vem som egentligen har hjärnsläpp eller är senil????????????

  4. Linda (Gulligullan) Says:

    Hej Mia! Tack för alla dina fina kommentarer i min blogg, jag blir så glad varje gång! 🙂 Önskar dig en trevlig helg också!

  5. myamia Says:

    Så himla snygg layout, gillar verkligen upplägget. Jag har slängt tre layouter i veckan bara för att det inte blir bra. Det brukar jag inte göra, om det inte blir bra så brukar jag öndå kunna rädda det på ngt sätt…. Men i veckan har det känts som om jag förlorat scrapförmågan 😉 Så ialla fall… din layout blev jag verkligen inspirerad utav 😉
    Känner igen det där med doktorn… det drar jag mig gärna för oxå. Hoppas du blir bättre över helgen, och att den blir lugn 😉 kram mya

  6. henrietta Says:

    Vilken läcker fjäril! Det måste jag pröva. Ja iof så KAN man ju gratta sig själv även om det inte hör till vanligheterna :o)) Och du, handväskan är under packning *skratt*

  7. ÅsaF Says:

    Wow så läcker fjärilen blev!! Layouten är himla snygg och korten himla fina! Du är så duktig, trots att du är förkyld får du till så fina saker!! Krya på dig!

  8. zizzi Says:

    Tack för den fina kommentaren! Vilken underbar bild på din Jonathan….Hjärnsläpp får vi väl allihop mer eller mindre. Tycker jag har det varje dag….
    I torsdags var jag hemma hos min svägerskas kompis och pysslade. Hon har företaget http://www.Prickiform.se och säljer stämplar och pyssel. Vi pratade Scrapbooking och jag visade dem din blogg och de älskade oxå ditt arbete. Kul va!
    Ha nu en bra helg!
    Kram

  9. SannaF Says:

    Ibland blir det lite tokigt 😉

    Men vilka fina kort och layouter!!!
    Grattis till den stora killen!!!!

  10. Mette Says:

    Jag blir så himla glad varje gång jag kikar in här hos dig!
    Det finns alltid så himla mycket fint att vila ögonen på! Du är så bra! 🙂

    Vilken fin 15-åring du har!

  11. Maria Hassel Says:

    Superfina kort du gjort!! Och tack för receptet. Det låter jättegott!
    Maria Hassel

  12. henrietta Says:

    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *hoppar och skuttar* Så roligt att du fick platsen!!
    Puss och kram :o))

  13. Linda Says:

    Jag såg att du kommit med som DT hos Tingtura, stooooooooort GRATTIS!!! Har kollat runt i din blogg och du gör massa grymt fina grejer!!!

  14. Lotta/ FruH Says:

    Ett hjärnsläpp förgyller väl vardagen, eller……Roligt att din söte grabb blev så glad och överraskad av sin present!
    Läckert med dina styng runt fjärilen!
    Ha det gott och krya på dej vännen!
    Kram,
    Lotta/ FruH

  15. Fialia Says:

    Haha vad roligt. Tänk om du låtit det stå kvar. 🙂

    Skitsnygg LO med, är det möjligtvis Chicago??

    Kram!

Kommentera

