Vad är det som händer?

Jag tror att jag behöver hjälp…av någon utomstående. När jag vaknade igår morse lydde inte kroppen, jag kunde inte stiga upp och ta mig till jobbet! När jag sedan ringde jobbet och sa att jag inte skulle komma bröt jag ihop fullständigt…jag började storgråta! Jag sa att jag inte ville komma tillbaka…att jag inte orkar längre etc etc etc… Jag fick nästan min kollega att börja gråta också och hon sa att jag inte fick sluta. Jag sa att jag skulle vara hemma resten av veckan och ev ringa och prata med min chef om hur läget är. Detta gjorde jag inte igår eftersom jag grät hela förmiddagen och på eftermiddagen var jag så slut så jag bara sov… Resten av em och kvällen bara låg jag på soffan och det är INTE likt mig! Jag har även haft ont i huvudet i fyra dagar i sträck (jag som nästan aldrig har huvudvärk!) samt haft ont i magen till och från. Vad är det för fel?! Så här vill jag inte ha det!

12 svar to “Vad är det som händer?”

  1. Maria Hassel Says:

    Låter inte bra…du verkar ju gilla ditt jobb? Ibland blir allt dock lite för mycket. Kanske behöver du varva ner och tänka mer på dig själv ett tag? Jag känner tydligt nu när jag är ute på praktik att allt blir superstressigt. Det är mycket nytt att ta in, man ska vara så intresserad och uppmärksam till 110% hela tiden. Handledaren och jag är väldigt olika. Hemma blir det kaos. Det är svårt att hinna med alla hemma-måsten. Mannen har surat, jag har varit irriterad och legat vaken i 2 nätter…. Allt går för fort och tusen saker att hålla i huvudet.
    Det är inte lätt att vara människa…..helt enkelt (åtminstone inte periodvis)
    Pigga på dig!
    Kram Maria Hassel

  2. Karin Says:

    Tycker du ska besöka din husläkare. Man ska ju akta sig för att ställa diagnoser så här snabbt och enkelt men det låter väldigt mycket som mental utmattning. Har själv varit sjukskriven för det 2001-2002 samt har flera anställda på jobbet med samma problem. Yttrar sig olika hos olika personer. Ta väl hand om dig och vänta inte med att söka hjälp!!
    Många kramar

  3. Lotta/ FruH Says:

    Hallå gumman, se till att gå till din husläkare så snart du kan och få hjälp! Tror som Karin att du är helt utmattad,
    ibland snurrar allt på så fort att man inte hänger med!
    Var rädd om dej!
    Bamsekram,
    Lotta/ FruH

  4. SusanneSj Says:

    Hej lilla gumman,
    jag instämmer m de andra tjejerna. Ring till din läkare.
    Det kanske varit lite för mycket det sista och till slut säger ju kroppen till. Man tror ibland man har koll på läget, men kroppen är en smart mekanism.
    Jag skickar världens största bamsekram till dig.
    /Susanne

  5. Fia Says:

    Usch det låter inte alls bra Mia…tror också att det handlar om utmattning. Hoppas att du får tid hos en läkare snabbt och att detta löser sig. Skickar många stärkande kramar till dig!

  6. K8an Says:

    Nä vad tråkigt! Själv har det hänt att jag har fått ”ge upp” attacker då jag varit på väg in i en depression, vilket är större risk nu när kylan börjar komma! Det som brukar hjälpa för mig då är att bara rå om mig själv lite extra och försöka hitta tillbaka till rätt spår, ibland kan det behövas lite förändringar i vardagen för att man ska hitta tillbaka men det känner man nog om det är något som känns extra fel.

    Om du inte mår bättre om några dagar ska du nog försöka få professionell hjälp.

    Krya på dig, hoppas du hittar rätt spår igen snart! KRAMAR

  7. Milla Says:

    Usch så jobbigt! Helt rätt av dig att vara hemma veckan ut! Jag tycker också du ska prata med din läkare snarast. Man ska ta kroppens signaler på allvar! Krya på dig!! *kraaaaaaaaam*

  8. Petra/paradise Says:

    usch usch…låter inte bra.. =/
    Låter som du är på gång å gå in i väggen..
    eller gravid?..
    Snälla vännen, för din egna skull, ring å prata med din läkare, gå inte å avvakta utan gör detta snarast.

    Krya på dej gumman
    Kram Petra

  9. Åsa Svensson Says:

    Uscha det låter inte alls bra. Tycker absolut att du ska kontakta farbror doktorn för detta är ett tecken på att du är påväg att köra slut på dina krafter och energi.
    Hälsan ska alltid komma i första hand. Så ta hand om dig och ta det lugnt ett tag och ägna dig bara av sånt du njuter av, och kasta bort alla måsten!!

    Kram Kram

  10. Gunilla Says:

    Usch vad tråkigt. Jag hoppas att du har haft ork att ringa till vårdcentralen. Det låter tyvärr väldigt likt när jag gick in i väggen. 😦 Var rädd om dig, du har bara en kropp så ta hand om den ordentligt! (Inte för att skrämma dig på något sätt men jag gick in i väggen -99 och har fortfarande vissa sviter) Skickar en stor cyber-kram till dig och hoppas att du snart får må bättre. KRAM

  11. Henrietta Says:

    Men vännen vad är det jag läser. Ta hand om dig och ta kontakt med din läkare.
    Stor KRAM
    Henrietta

  12. Marit Says:

    Fick exakt samma reaktion en morgon för 3 år sedan.

    Jag har kraftig fibromyalgi i ”grunden” så när detta kom dessutom rasade jag totalt.

    Jättebra att du pratat med jobbet och kollegor, för de måste veta varför du är hemma när du är ”frisk”.

    Ring din husläkare och kräv en tid å det snaraste!
    Väl där ska du begära en kuratorstid så att du får prata med någon oberoende som vet hur han/hon ska lyssna.

    Jag gick till kuratorn i över ett halvår och äter fortfarande Citalopram som är ett litet enkel piller som hjälper hjärnan att skapa nya ”mojjar” som gör att man orkar.
    Det är inga biverkningar och ingen konstig medicin, men den hjälper en att orka komma tillbaka.

    Du får hemskt gärna ringa mig om du vill veta mer. För mig var det ett stort stöd att få kontakt med en tjej som gått igenom samma sak som jag.

    Mitt nummer hittar du på ”Hitta.se”… Cronquist.

    Kram så länge!!!

Kommentera

