Mycket snack och lite verkstad…

…är det alltid för mig på scrapträffar! =) Vi var ju i Rottne igår och på alla de timmarna hann jag bara göra två julkort, en halvfärdig tändsticksask och en nästan färdig layout. Resten + lite till har jag gjort idag:

 

Detta har jag gjort idag….mycket juligt blir det framöver som jag ska försöka (!) sälja på julmarknaden:

Så råkade jag ut för en liten surprise i em…mamma och pappa kom och hade med sig det här:

Med de vackra rosorna fanns också ett kort där de önskade lycka till med butiken. Rörd… Som om inte detta var nog. Det var barnen som hade ringt hit mamma och pappa och även bakat en tårta. Detta fina kort fick jag av Jennifer:

Tack älskade familj, mamma och pappa!!

Er vill jag tacka för synpunkter på vad ni tittar efter i scrapbutiker på näten. Papper är något jag kommer att köpa hem mer av. Jag tänker också satsa en del på dekorationer….har ev något eget på G….än så länge är det bara i spånarläget… =)

Så har jag också blivit utmanad av MonicaO och här kommer mina svar:

Vilken mat äter du ofta?

Jag måste nog svara pasta.

När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av?
Jag har jättesvårt för att bara sitta kvar…. =)

Var sitter du helst när du bloggar? Vid en dator. =D Antingen blir det datorn i vardagsrummet/pysselrummet eller så blir det med laptopen i sängen.

Köper du ofta Triss?

Nej, typ 1-2 ggr/år.

Vilket land eller vilken stad har varit din bästa semester?
Tvinga mig inte att välja mellan Grekland och Krotaien!

 

Vilken TV-kanal tittar du mest på?


Tyvärr någon sportkanal eftersom jag pysslar i vardagrummet och Noa tittar på det.

Vilket är ditt favorit vin? Något rött, typ Chardal eller liknande.  

Nu ska jag välja ut 4 stycken som jag vill ska svara och sedan utmana dem på deras bloggar. Be dem läsa min, och låta personen som utmanat mig veta när jag svarat på utmaningen. Nu vill jag utmana följande kreativa pysslare:

 

Monica/Leamon

Gunilla

Milla

Zizzi

 

Nu ska jag ta en bloggrunda och sedan fortsätta med min tomteverkstad!

 

Kram kram!

13 svar to “Mycket snack och lite verkstad…”

  1. Petra/Paradise Says:

    trevlig läsning! =)
    VA härligt med rosor!! VA gulligt av dina föräldrar å va söta dina barn är!!! =)
    Mycke snack å lite verkstad? Nä, det vill jag nog inte påstå!! 😉
    Då har du inte sett mej på pysselträff! *haha* 😛
    trevlig söndag!!
    kram Petra

  2. Maria Hassel Says:

    Finfina kort! Här har det stickats en del på sjal nr 2. Har även räfsat löv, bjudit grannar på kaffe och gått promenad.
    Kram Maria Hassel

  3. SannaF Says:

    URfina saker du gjort!!! Det blir lätt mycket prat när det finns andra som scrappar runtomkring 😉

    Vilka urfina rosor du fick!!!!
    KRAM KRAM

  4. monica Says:

    Åja…lite fick du ju gjort iaf *fniss* och SNYGGT blev det också!
    Kul att träffa dig igen =)

    Vilken gullig familj du har, underbara rosor!

    Utmaningen ska antas, är liiite seg idag bara efter andra dagen så det får bli en annan dag…

    Ha det bra,
    Kram!

  5. MonicaO Says:

    Jättesnygg LO och kort. Vet hur det är med träffar. Precis som du säger så är det mycket snack och lite verkstad. Men det är ju lite utav charmen inte sant.

    KRam Monica

  6. Lotta/ FruH Says:

    Gulligt att barnen fixar så härliga överraskningar med tårta, sött kort och besök!
    Gillar ditt kort med julbocken på mycket! LÅter som du hade en trevlig träff i Rottne!
    Kram,
    Lotta/ FruH

  7. Milla Says:

    Superfina saker! Jag är likadan på träffar. Det är ju så roligt att snacka!!
    Gulligt med rosorna och kortet!
    Kram!

  8. SusanneSj Says:

    Hallojsen på morgonkvisten!
    Mmmm me like the LO. Snyggt upplägg och stilrent. Den turkosa blomman var kusligt snygg.

    Snygga julkort är gjorda också.
    Tack för all inspiration du bjuder på.

    Ha gott!
    Kram

  9. Millan Says:

    Så mycket fint du skapat sen sist, jag är säker på att du kommer få massor sålt på julmarknaden!
    *kram*

  10. ÅsaF Says:

    Oj så mycket fint du har gjort Mia!! Layouten tokgillar jag! Spännande med butiken – jag önskar dig all lycka till! Ser fram emot att få möjlighet att shoppa sånt du använder på dina layouter för det inspirerar mig alltid! 🙂 Kram

  11. Åsa Says:

    Åhh vad trevligt det va i lördags, längtar som bara den till den 8e november.
    Då blir det mycket snack och lite verkstad för mig igen.
    Hoppas vara fri från förkylningen då oxå.
    Du hann ju skapa en hel del i helgen tycker jag.
    Ha en skön vecka!

    Kram Åsa

  12. Fia Says:

    Å vilka underbara julkort! Men jag får liiiite panik när jag tänker på julkort faktiskt…Vilka underbara rosor! Kramar!

  13. zizzi Says:

    Hello
    Jag har svarat på utmaningen redan!!!! Det gör väl inget att du inte får så mycket gjort på träffar……..Jag får inte gjort mycket vare sig hemma eller på träffar!!!! Vilken härlig familj du har. Det vämer i mitt hjärta när jag hör sånt.
    Kram på dig!!

Kommentera

