5 timmar och 45 min på akuten istället för julbord…

Ja, denna fredagen skulle ha blivit en trevlig kväll med julmat, god dryck och trevligt sällskap (makens kollegor med resp)…istället blev det Noa och jag på akuten i nästan 6 timmar! Kom hem bara för en stund sedan.

Jonathan fick en boll lite oturligt på handen på idrotten i skolan i måndags men den började blir bra när han föll så illa på idrotten igår att handen i dag var rejält svullen, röd och superhet. I natt kunde han inte sova för smärtan utan fick gå upp och ta en värktablett. När han inte kunde cykla till skolan imorse (han är den som cyklar i ur och skur, vill inte åka bil eller buss) sa jag att han var tvungen att gå till skolsköterskan i dag. När jag hämtade honom på skolan kl.13 frågade jag honom om han gått till henne men hon hade inte varit där. Jag körde då till vårdcentralen för rådgivning och vi fick en tid kl.14.40. Läkaren kollade på handen i typ 30 sek och sa att handleden var av och skickade oss till akuten för att röntgas och gipsas.

När vi väl trodde att vi äntligen skulle få åka hem (ja, till Mc Donalds först för vi var skithungriga!!) så kom läkaren och sa att gipset hade lagts på för ”snett”, så mer väntan på sköterskan som skulle göra om det och mer väntan på läkaren som skulle godkänna det. Tyvärr skulle inte nästa läkare komma förrän efter kl.22 så de två sköterskorna skickade hem oss….vi såg väl så eländiga ut! =) Men Mc Donalds är väl nästan samma sak som julbord…eller? =)

Nu ska jag krypa till kojs….har varit uppe sedan 04.45 och så detta ”lilla” läkarbesöket… I morgon ska jag S-O-V-A  länge!!

Kram på er!

7 svar to “5 timmar och 45 min på akuten istället för julbord…”

  1. SusanneSj Says:

    Stackars liten. Hoppas han inte har allt för ont.

    kram o trevlig helg

  2. Milla Says:

    Åh, fy så tråkigt!! Tänk att det ska ta sån tid. Det är ju så jobbigt när man har ont. Hoppas det blir bra fort.
    KRAM!! /Milla

  3. Maria Hassel Says:

    Oj-oj-oj! Ibland blir saker och ting inte som man tänkt sig. Jag hoppas att han mår bättre nu när gipset är på! Vad gäller bokföringen kan du väl gå en kurs i Företagsekonomi. Det har jag gjort på Komvux och det var jättekul. Vi hade en bra lärare som verkligen förklarade tills vi verkligen förstod. Då var det helt plötsligt inte så komplicerat längre. Lycka till!
    Maria Hassel

  4. monica Says:

    Stackare…fy vad jobbigt och ont måste det ha gjort =( Hoppas det är bättre nu!

    Kram!

  5. Kicki Says:

    Usch stackare!!! Tänker på er!
    Kram Kicki

  6. Silwerstar Says:

    Nej vad trist! 😦

  7. Anne/anneh Says:

    Oj oj oj, så det kan gå till! Stackaren! Men vad tålig han måste vara, med tanke på att han var i skolan hela dan. Det gör ju så jäkla ont…..men snygg gips och fin bild blev det ju och såklart en fin LO =0) Julmat hinner ni ju äta hela julen lång ;0)

    Kram Anne

Kommentera

