Det måste snart vända…

…detta mörka, gråa skitvädret får mig att må piss…rent ut sagt! Jag är konstant trött och på dåligt humör. Helgen har inte varit något undantag. Jag hoppas verkligen att det är något tillfälligt och övergående och att jag kommer att må bättre när det blir ljusare och varmare! Nä, nog gnällt om det nu. Inget blir ju bättre av att man gnäller. =)

fargutmv4
Ett kort skapat för SWE scrapbook där färgutmaningen denna gången är rosa, lime och brunt. Mumsiga färger ihop! =)

tid
Även detta kort för SWE…denna gången var det EOV (Ett ord i veckan) där ordet att inspireras av var ”Tid”.

grattisetikett
Mitt första kort med dessa läckra grattis-etiketter som du hittar här. Finns även i beige. =)

insplove
Även denna layout har jag lagt upp i Scrappakaljas blogg. I stort sett allt material finns i butiken. Jag här även lagt ut Scrappakaljas första inspirationskit. =)

hugsandkisses
Ett enkelt Alla hjärtans dag-kort.

jag
Så en layout om lilla mig…man får ju försöka peppa sig själv när man känner sig nere.

tropadigsjalv
Sist ut en mycket enkel layout om Noa…jag har gjort en layout innan med just den texten men det bidde en till. =)

Har ni några tips på vad man kan göra för att bli piggare/må bättre? Vad gör ni när ni är nere? Eller är det bara att vänta ut ljus och värme?

I alla fall så vill jag avsluta med en bamsestor kram till er!

12 svar to “Det måste snart vända…”

  1. sannaf Says:

    Oj oj oj vad mycket fint du har gjort!!!!! Ja man får verkligen peppa sig själv mycket dessa dagar!
    Ibland provar jag att le fast jag inte har något att le åt egentligen och då känner jag mig faktiskt gladare (känns lite fånigt ibland men det funkar 😉 )
    KRAM

  2. SusanneSj Says:

    Ja fy 17, så himla grått o trist. Jag vill ha soligare väder NU!

    Men som en solstråle känner man sig efter kiken här. Ljuvligt ljuvligt.

    Som tips kan jag ge fr Hälsokost, Chisan. Det funkar.

    kram o trevlig vecka

  3. Fialia Says:

    Jag vet precis hur du känner! Jag har det likadant. En elak förkylning som inte vill ge sig och ingen energi alls. Jag vill ha vår och ljust.

    Här fick man iaf en massa inspiration! Snyggt snyggt snyggt.

    kram!

  4. Petra/Paradise Says:

    oj! du har verkligen legat i!! Massor av fina kort och lo´s att vila ögonen på!! TAck!! =D
    Förstår att du väljer att sitta i pysselrummet istället för att vara ute i detta skitväder!
    FÖr man får lov att gnälla lite! 😉
    Tack för dina alltid så goa ord inne hos mej! *glad*
    STOR KRAM Petra

  5. Maria Hassel Says:

    Håller med om att det är grått och trist just nu. Skåne är inget undantag. MEN det har blivit ljusare om kvällarna! Jag köpte en bunt gula tulpaner i helgen. Det blir jag glad av och så dopar jag mig lite med Kan Jang nu efter förkylningen. Har du druckit upp din flaska Chisandra som du köpte? Man blir pigg av det. I varje fall så blir jag det. Kramar Maria Hassel

  6. Ingrid - Inola Says:

    Nä, det här gråvädret gör verkligen ingen människa glad … men det blir i alla fall längre och längre dagar och snart är det vår! Man får göra kort och scrappa i glada färger för att hålla humöret uppe. Fina grejer du har gjort, tycker speciellt mycket om kortet med fjärilen och visdomsordet. Ha det gott!

  7. Milla Says:

    Jaa, jag är sååå trött och det är så grått och eländigt. SUCK vad jag vill ha vår… *s*
    Mitt tips är Berocca eller Rosenrot. Brukar hjälpa till lite med både ork och humör. Jag ska nog ta och köra en kur nu. Eller kanske testa Chisan som nån ovan tipsade om. Det har jag inte provat..
    Himla snygga saker du skapat. Jag gillar ditt inspirationskit du plockat ihop också. Jättefina grejer. Jag ska nog ta och beställa ett.
    Nåja, imorgon blir en bra dag!! Eller hur! Jag tror till och med solen skulle titta fram 😉 Vi håller tummarna!
    Stor Kram iallafall!!

  8. Karin Says:

    Så mycket fint du hunnit skapa…det piggar ju i alla fall upp!! ”Love” är min favorit idag. Jag har precis avslutat en LO om längtan till havet, solen och värmen på Kreta!
    Kram

  9. CamillaE Says:

    Tråkigt väder kanske, men du värmer upp med dina färgglada kreationer. You rock! Kram

  10. Aase Says:

    Underbara alster, kortet med fjärilen och kisses and huges jätte fina. Tror att vi alla längtar efter sol 🙂 Men scrappa bruar pigga upp iaf mig 🙂 Och alla härlgia kommentarer på det man gjort. Därför lämnar jag ett litet spår och sen stoooooor kram Aase

  11. Mette Says:

    WOW vad mycket fint du har gjort!
    Jag har sagt det förut, men jag säger det igen! Jag gillar verkligen din stil så himla mycket!

    Ja du… Jag håller absolut med dig om denna hemska årstid…
    Jag är bara trött hela tiden… Känner inte för att göra något alls!
    Men du… Snart är det vår!

  12. Monnah Says:

    Spännande! Lycka till med inspirationspaketen. Och du. Solen kommer alltid tillbaka. Ibland just som man faktiskt helt hade förlorat hoppet!)

Kommentera

