Snart dags för psyket?

Ja, jag klandrar er inte om ni tycker att jag skulle passa där. I går var ju allt bra, med härlig promenad vid havet och allt. På kvällen fick jag olustkänslor och mådde riktigt skitdåligt…ont i magen, ont i huvudet, you name it. När jag väl hade somnat skulle Noa gå in på toan (som ligger i anslutning till vårt sovrum) när jag hör världens brak inne på toan. Jag rusar in dit och där ligger Noa på golvet…avsvimmad! Han var helt borta några sekunder. Detta måste ha berott på att han kräkts hela dagen och blivit uttorkat. Han var yr en stund efter så han fick sitta kvar på golvet medan jag bälgade i honom vatten. Tur att han inte slog i den brytna armen! En stund efter detta bröt jag ihop, satte mig på toa och bara bölade. Sov kanske bara ett par tre timmar inatt. När väckarklockan ringde hade jag sån huvudvärk så jag inte hittar namn för det. Tänk er den värsta baksmällan ni någonsin haft + 10 resor värre! Jag tog ett par tabletter och åkte till jobbet. Efter ca en timme fick jag springa på toan för att kräkas. Efter det började jag gråta igen samtidigt som jag inte fick luft… skakade som ett asplöv så mina kollegor tvingade ner mig i soffan i personalrummet. Jag fick inte köra hem i det tillståndet. Efter en halvtimme hade jag lugnat mig så på pass mycket att jag kunde köra hem. Väl hemma la jag mig på soffan och sov som en stock. Nu har huvudvärken blivit bättre men jag ska vara hemma imorgon för att fortsätta vila. Jag vet att jag skrivit det förut, men det är verkligen höga berg och djupa dalar….från dag till dag. Jag har faktiskt funderat på att söka hjälp….kanske behöver jag prata med någon?

12 svar to “Snart dags för psyket?”

  1. MiaS Says:

    Är härinne och kikar ibland på allt fint du gör! Men jag blir orolig för dig, man ska inte må som du gör. Kan du inte ringa vårdcentralen eller någon annan, företagshälsovården kanske, jag tänker att om du inte söker hjälpen nu så blir det bara värre. Ta hand om dig! (förlåt att jag som inte känner dig kommer med råd men jag kunde liksom inte låta bli)

  2. K8an Says:

    Men gud det är inte klokt! Försår att det är svårt att palla med! Önskar där var något man kunde göra, det är inte lätt att bara läsa om allt jobbigt som händer dig. Tycker absolut att du ska gå o snacka med någon om du tror det hjälper (kan ju vara skönt att få någon annans synvinkel på saken)!

    Önskar dig allt gott och att det vänder för dig och familjen snart!

    Kram

  3. Henrietta Says:

    Gumman du måste vara rädd om dig! Att prata med någon kanske inte vore så dumt. Ibland får man lite perspektiv på det hela då. Ta hand om dig nu!
    Kram Henrietta

  4. Sonja T Says:

    Snälla, snälla du… gör det – sök hjälp – spela inte hjältinna! Du står dig själv närmst o din familj har heller ingen nytta av dig om du går i däck!
    Jag provade både läkarbesök o lite prat med en kurator en gång, fast jag var ganska så emot det… men ärligt talat så var det inte så illa som jag hade inbillat mig… skjut inte upp det nu, utan gå! Du kommer inte o ångra dig:)

    Lycka till nu!
    Kram, Sonja

  5. Monica Olsson Says:

    Du ska söka hjälp vännen. Känner igen det där.
    Sedan kan det ju också vara så att det är kräksjukan för den tar ju verkligen musten ur en.
    Men sök läkare/kurator du är ju den peronligheten som tar på sig en massa, och till slut tar det ju stopp.

    Kramar Monica

  6. Milla Says:

    Men usch då! Så otäckt! Inte konstigt att du reagerar! Var hemma och vila lite nu så du får lite krafter tillbaka. Sömnbrist och oro/stress kan ju ge alla möjliga symtom 😦
    Hoppas verkligen du mår bättre snart.
    Underbara foton och skapelser i förra inlägget.
    Stor kram! /Milla

  7. myamia Says:

    jag hoppas så att du snart ska få må bättre!!!! kram

  8. Johanna (hannahoj) Says:

    Ja, ibland är livet verkligen en berg-och-dalbana. Hoppas att du snart mår bättre. Stora kramar

  9. Fia Says:

    Hoppas att du snart mår bättre, var inte rädd för att söka hjälp!! Jag vet ungefär hur du känner dig, du får gärna mejla om du vill… KRAMAR!

  10. sannaf Says:

    KRAM!!!! En kurator kan vara bra att prata med! Våga sök hjälp. Det är skönt att våga ta emot hjälp också!
    Tänker på dej!

  11. monica Says:

    Skickar en stor KRAM och hoppas du känner dig bättre!!!

  12. zizzi Says:

    Tänker på dig! Kram

Kommentera

