Ingen bra dag

I dag har det varit en riktigt skitdag rent ut sagt. Inte för att det hänt något speciellt men jag har känt mig nere hela dagen…trött, energifattig, småont i huvudet, dåligt humör… Jag har inte ens haft lust att scrappa.

På fredag ska jag till min läkare igen och i nästa vecka har jag en tid hos psykologen för första gången. Tankarna börjar redan snurra…tänk om de tycker att jag ska börja jobba på måndag. Jag är inte redo…får ont i magen bara jag tänker på att gå tillbaka som det var innan jag sökte hjälp.

Hoppas morgondagen blir bättre…

7 svar to “Ingen bra dag”

  1. Aase Says:

    Åh det är så svårt med alla nya regler med sjukskrivning, att man ska behöva känna den stressen…… Tycker det är för j…ligt att svenska systemet har blivit så.
    Hoppas dagen i morgon blir bättre och att du kan slippa stressen, försök bara ta en dag i taget, göra det som känns bra för stunden…
    Här kommer så mycket peppning som jag bara kan skicka via cyberrymden 🙂
    Kram kram Aase

  2. zizzi Says:

    Ta hand om dig! Kram

  3. Linda Says:

    Jag vet precis hur det känns. Jag var där i somras. Efter en panikattack på sommarjobbet blev jag sjukskriven en vecka, sen var läkaren dum i huvudet och sa att man egentligen inte fick sjukskriva för psykiska åkommor, så ja, hon sa åt mig att sluta. Jag fick extrem ångest så fort jag tänkte på att gå tillbaka, och jag klarade det helt enkelt inte. Det ledde till att jag blev utan sommarjobb men fick en lugn sommar. Jag sa till min dåvarande chef att jag inte klarade att gå tillbaka, för läkaren vägrade ju hjälpa mig längre. Hoppas du mår bättre snart och att din läkare är bättre än mig och förstår att du behöver mer tid. Känner du som du säger så gör du verkligen det, då bör du INTE på några villkor gå tillbaka än.

  4. Linda Says:

    Stor kram till dig Mia, hoppas du mår bättre idag!
    Om du inte känner dig redo, så är det ingen som kommer skickat dig till jobbet. Du är bara i början av din behandling, så slappna av och lägg dina tankar i psykologens händer.

    *varma kramar*

  5. Gunilla/Nilla Says:

    Håller både tummar och tår för att det ska ordna sig för dig.
    Hoppas och tror inte att du kommer att bli skickad till jobbet.

    Styrkekram från mig
    /Gunilla

  6. sannaf Says:

    Hoppas att din läkare är lika bra som min!!!! Och att psykologen är bra!!!!
    Massor med kramar till dej!!!

  7. Karin Says:

    Minns att jag tänkte likadant som du, men läkaren var mycket klokare än jag!!! Säkert ska du vara sjukskriven längre!
    Kram

Kommentera

