Fobi för möss…och detta drabbar oss!

Jag är rädd för de flesta djur men är det något jag har fobi för så är det hundar och möss! Vi bor i ett gammalt hus och brukar få sätta upp fällan en period varje höst för att utrota de små j-a kräken. Nu är det ju inte höst men ändå händer följande:

I lördags fm skulle Noa gå upp på övervåningen när han kommer tillbaka…lugnt och sansat…och säger ”Det sitter en mus på trappan”. Jag skriker i högan sky, rusar ut till köket och ställer mig på kökssoffan. Maken (som inte heller gillar möss, dock har han inte fobi som mig) går dit och får se en liten musunge på ett par tre cm. Han tar en glassburk för att fånga (läs FÖRSÖKA fånga) eländet. Det lyckas ju givetvis inte utan den försvinner in i ett hörn och sedan är den som bortslukad. Han hämtar fällan, sätter den i hallen, vi stänger dörren och väntar….och ta mig tusan, efter en stund is hi/she dead! Nu skulle ju denna historia kunna sluta så här…lyckligt. Nädå, fortsättning följer:

Efter en stund går Jennifer upp på sitt rum för att greja lite. Det dröjer inte länge förrän vi hör henne skrika och gråta medan hon springer in på toan upp och låser dörren. Jag springer upp för att fråga vad det är. Då är det en j-a mus i hennes rum också!!!! Den musen har vi dock inte fått i fällan, den är som bortblåst. Vi tog ner fällan i köket under diskbänken och har tagit ett par till. Fy bubblan vad jag hatar de kräken!

Eftermiddagen blev bättre på lördagen i alla fall. Vi var på kalas hos familjen S, åt god mat och tårta samt kollade när Kalmar FF vann mot Göteborg…Kalmar FF är bäst! =) Söndagen blev lagom lat och på kvällen gick Alexandra och jag på bio här i byn och såg Wallanders ”Hämnden”. Den var helt ok. I dag har jag varit ute och gått drygt en timme, det gör jag varje dag nu och det är så skönt! Man rensar huvudet totalt! Annars vilar jag lite, skapar lite, vilar lite igen, skapar lite igen, slänger in en tvätt i maskinen, sitter lite vid datorn. Jag vill att solen och värmen ska komma tillbaka så jag kan sätta mig ute och läsa igen.

utbrand
En layout om hur mitt liv ser ut för tillfället. Jag har text på tagen bakom fotot som handlar om hur jag mår och vad jag gör för att komma på fötter igen. Jag har liftat en layout av Annika Knober.

grattismedsvartfjaril
Här har jag gjort ett enkelt grattiskort där jag använt en clear-fjäril och målat insidan med svart penna och fäst på ett gem.

kortmedsvartband
Jag fick min vinst från Scrappiz CC i förra veckan och denna stämpeln blev en favorit. Så användbar både till kort och layouter. 

alder
Sist ut för denna gången ett kort skapat för SWE där veckans ord var ”Ålder”.

Nu ska jag gå och fixa bruna bönor och bacon…mums! Sedan ska jag ta en kopp thé och en härlig bloggrunda.

Tack tack tack för era goa kommentarer. Tack för att ni finns! Kram!

11 svar to “Fobi för möss…och detta drabbar oss!”

  1. Henrietta Says:

    Du har ju riktiga monster du ju!!! Hua så otäckt! Ett bra knep är att sätta ut använd kattsand. Luktar inget för människan men musen känner och flyr :o)) Jag har sand om du vill ha :o))
    Skönt att höra att allt rullart på!
    Kramar Henrietta

  2. sannaf Says:

    Låter jobbigt med musjakten!!!

    Väldigt bra att du scrappar om digsjälv. Bra att ha att titta tillbaka på.

    Korten du gör är sååååååååååå fantastiska!!!
    KRAM KRAM KRAM

  3. Aase Says:

    Möss är bara så äckligt!!! Där är vi lika:=)
    Gillade din LO om dig själv, så samstämmiga färger 🙂
    Kram Aase

  4. zizzi Says:

    obbigt med möss. Men ändå bättre en den stora råttan som ställde till det hemma hos min vän. 3 veckor tog det att fånga den……Fy
    Skönt att sjukskrivningen blev förlängd. Tänker på dig!
    Kram och behöver jag säga att jag gillar allt du sätter fingrarna i!?????

  5. Petra/Paradise Says:

    ooh! Va gott med bruna bönor och bacon!! Det måste jag göra någon dag för det var länge sen jag åt nu.
    Korten och lon du gjort är jättefina! Håller med att stämpeln du vann är superfin!!
    Å texten du använt på det sista kortet är sjukt fyndigt!! 😉
    Ajaj för möss.
    De är inte så trevliga att ha å göra med när de är vilda.
    Själv har jag haft 3 tammöss som husdjur…(jah..å 7 råttor) =)

    Ta hand om dej gumman!!
    tusen tack för dina goa ord inne hos mej!!
    STOR KRAM Petra

  6. Milla Says:

    Men fyy vilka bråkiga möss! Hoppas de är väck nu 😉
    Vad duktig du är på att ta hand om dig nu! Det är bra det.
    Finfina skapelser. Stämpeln är kanonsnygg! Kram! /Milla

  7. Annika Knober Says:

    vilken fin layout!!!! Lifta på du bara 🙂
    Ha en bra dag!

  8. Mette Says:

    Fyyyy för möss!

    Härliga kort!
    Och layouten på dig är bara så fin… Men handlar ju inte om något roligt… Tänker på dig Vännen!
    Skickar stor kram!

  9. Alex Says:

    gaah! sitter o ryser när jag läser om era nya husdjur! hatar dem jag med! jag förvandlas till den fjantigaste, skrikigaste, viftande, klättrande tjej när jag ser en mus! *skakar av mig känslan* hoppas ni utrotar dem alla!

    underbara alster du har skapat igen! älskar verkligen att kika in här! bara för det har du nåt att hämta inne hos mig!

    *kramiz*

  10. Lotta/ FruH Says:

    Vilken chock med mössen och du som är så rädd med!!! Förr la man enris i trossbotten när man byggde hus för att slippa möss och när vi via avloppsrören och en liten,liten springa fick in möss den vägen i vår stuga la jag dit enris och mössen höll sej undan efter det!
    Gillar din tänkvärda LO och turkosa stämpelmotivet mycket!
    Var rädd om dej!
    Kram,
    Lotta/ FruH

  11. Gunilla/Nilla Says:

    Tänk att dom där små djuren kan skapa så mycket panik. Vi hade också en hel familj/släkt boendes i garaget. Tyckte att solrosfröna i säcken försvann lite för fort. Så när jag kikade lite mer noga låg det tomma skal överallt och så var det ett litet gnagt hål i botten av säcken. Dom hade förmodligen haft värsta släktkalas i vårt garage. Men det var då det och nu finns inte den mussläkten längre;=D!! Men vet du jag kan nog tycka dom är ganska söta på rätt plats;=D!!

    Härligt att se allt fint som du skapat. Fina upplägg och läckra färger. Din LO blev jag väldigt förtjust i, fint foto.

    Nu ska jag ta och göra mig klar och ta en tur till stora staden Malmö, haha!!

    Hoppas att du får en fin dag. Här skiner solen men det är kallt.

    Kramen till dig/Gunilla

Kommentera

