Glad påsk och shit happens…

Skärtorsdagen blev ganska stressig…i alla fall på förmiddagen. Alexandra skulle skjutsas till NT kl.12.30 för färd mot Hässleholm och fotbollsläger. Kruxet var bara att eftersom hon har haft ont i knäna några veckor och varit hos sjukgymnast som ville att hon skulle ta kontakt med Fotexperten så ringde jag när de öppnade och frågade om det fanns en chans att få komma på fm. Vi fick komma kl.11 så det blev lite panik eftersom Fotexperten ligger i Kalmar. Vi hann dock så nu träffar jag inte henne på hela påsken. =(

I dag på fm var vi i Kalmar och storhandlade. När vi kom hem kände vi inte för att sitta inne så vi packade ryggsäck med äggmackor och Gula rutor och begav oss till Värnanäs på sälsafari. Tyvärr fick vi inte se några sälar men vi hade ett par underbara timmar där vi fikade vid havet och bara strosade runt. Det är här som ”shit happens” kommer in:

dsc_0021-kopiera
Mina gympaskor är alltså ljusgråa IRL. Vi skulle gå över en liten bäck och jag gick och dagdrömde lite så jag såg inte att maken och barnen gick över stockar. Jag skulle gå över på ett annat ställe och helt plötsligt sjönk jag ner till över fotknölarna i värsta leran!! Här är spåren efter mina fötter:

dsc_0058-kopiera

Jag vet inte vem som skrattade mest…make och barnen eller jag…. =)

Jag vill också passa på att tacka Vibeke för denna fina award…tack!

awardc3a4ngel

Jag skickar den vidare till alla underbara scrappare och kortmakare som brukar hälsa på här i min blogg…ni ger mig så mycket inspiration och goa ord!

girl

girldetalj
Titeln gjorde jag genom att måla Grungeboard-bokstäver med svart Dabbers. Sedan la jag på ett lager med lim och glittrade med svart glitter. Slutligen ett lager med 3D-lack…ganska häftigt tycker jag. =)

blommortilldig

enlitentjej
Ett par enkla kort får avsluta dagens inlägg. I morgon ska vi till familjen S och fira påsk. =)

Hoppas ni njuter riktigt mycket av påskhelgen!

Massor med påskkramar!

5 svar to “Glad påsk och shit happens…”

  1. monica Says:

    Glad Påsk på dig med!!! Snygga skor 😉 jaja…det är sånt som händer!
    Så enkelt o snyggt – föll pladask för ”blommor till dig” den här gången!!!

    Ha de gott!
    Kram!

  2. sannaf Says:

    Glad påsk!
    Hoppsan! Dina skor blev visst lite geggiga!
    Snygga layouter o kort!!!
    KRAM KRAM

  3. Henrietta Says:

    Men som du gör Mia *flinar* låter dock som ni hade en fantastiskt skön dag. Sköt om dig!
    Kram Henrietta

  4. Maria Hassel Says:

    Glad Påsk önskar jag dig! Hoppas du vilar och pysslar och har det bra! Här har varit fullt upp hela påsken med att baka, laga mat, diska, få undan värsta smutsen, tvätta and you name it…..Det går i ett.
    Kram Maria Hassel

  5. Karin Says:

    Massor av påskhälsningar till dig också! Hoppas skorna återfått sin rätta färg…..som det kan bli!
    Kram

Kommentera

