Var hos min läkare idag…

…och han blev så glad över att jag känner mig så glad och pigg igen. =) Nästa vecka jobbar jag tis och tors och veckan därpå får jag välja, beroende på hur jag känner mig, om jag vill jobba halvtid eller på mina vanliga 75%.  Det känns så bra att få börja jobba och komma in i rutiner igen…fast i lugnare tempo. Jag fick med mig en CD-skiva hem som jag tänker lyssna på en gång om dagen. Den ska tydligen handla om medveten närvaro…att lära sig varva ner…att vara här och nu. Man tränar på att inte bry sig så mycket om det hände igår (typ) eller att oroa sig i onödan för det som kommer imorgon eller nästa vecka. Jag återkommer med en recension när jag lyssnat på den. =)

pussochkram1
En av Scrappakaljas nya textstämplar. =)

ksomi
Även denna stämpel från de nya stämplarna (utan ränder…ränderna är i pappret).

hjarligagratulationer
Äsch, vi kör en textstämpel till från Scrappakaljas textstämplar. =)

loveyou1
Äkta syskonkärlek!

Så har jag lagt till en ny skiss också. =)

Nu ska jag strax sätta mig i solen och läsa en stund till innan det är dags att sätta på grillen och grilla kycklingfilé.

Ha en riktigt trevlig helg!

Kram!

6 svar to “Var hos min läkare idag…”

  1. Linda Says:

    Jag har själv en sån skiva med medveten närvaro (mindfulness som det ju också heter) som heter Ett liv i balans. Det tar bra lång tid att komma in i det tyckte jag, men när man väl börjat och gör det till en rutin känns det riktigt bra. Vad glad jag är att du mår bättre 😀

  2. Karin Says:

    Ska bli spännande att höra om du gillar CD:n för då vill jag gärna veta titeln på den. Tittade in på dina skisser eftersom du länkat dit…wow så många härliga skisser!!! Inspirerande!

  3. Monnah Says:

    Vad glad jag blir över att höra att du mår så mycket bättre! Lycka till med jobbandet nu och ta dagen som den kommer. Grubblerier är inte bra för någon. Trevlig helg!

  4. SusanneSj Says:

    Alltid så vackert.
    Gillar dina nya textstämplar, många fina fanns det.

    Skönt att återhämtningen funkar bra.

    Nu har jag packat klart för morgondagen, hua… men det ska nog gå bra.

    kram o trevlig helg

  5. Anne/anneh Says:

    Vilka trevliga textstämplar och fina kort. Härligt att höra att du ser framemot att jobba igen och känner dig piggare. Mindfullnes är helt klart att rekommendera även om det kan vara svårt att stanna upp och bara vara här och nu. Men det är väl en av dom orsaker till att vi blir utmattade. Men övning ger färdighet…

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    Kram Anne

  6. Aase Says:

    Underbara kort och LO är super, använt några av dina skisser de är så fina och inspirerande så jag ska genast ila in och kolla den nya 🙂 Först shoppa skor sedan scrap i em…
    Kram Aase

Kommentera

