Jag har överlevt denna veckan!!!

Fy sjutton vilken vecka säger jag bara. Inte nog med att jag jobbat mycket, (samt att vi hade vernissage på jobbet hela måndagskvällen) det har även varit fullt upp med skolavslutningar samt Noas Muck. Jag blev dock så himla glad (och stolt) när Noa ringde mig på jobbet i onsdags och sa att han provat ut en kostym och lagt undan. Noa som man knappt fått på en skjorta innan….och detta fixade han själv! Jennifer och jag drog till stan igår för att shoppa hennes avslutningsstass….ute i god tid? Not! =) Sedan när avslutningskläderna var fixade var det ju dags att börjar tänka på alla rosor som Noa skulle ge sina klasskompisar. Ja, de köper sig ju inte själva + att det skulle fixas etiketter till också. Snacka om att en Craft Robo underlättar i ett sånt här läge. Den skrev ut 36 tags i ett nafs, jag stämplade på en liten blomma samt text med ”Lycka till” på och Noa avslutade med att skriva sitt namn. Klart! =) Här kommer några foton från de senaste dagarna:

sanna
Vackra Alexandra som avverkat första året på gymnasiet.

jenna
Jennifers sista dag i mellanstadiet. Så söt i sin nyshoppade klänning och de nya skorna. =)

muckvagnen
I går var nästan hela klassen hemma hos oss för att pynta muckvagnen (som svärfar körde idag). Här är Noa med sitt obligatoriska ”fotogrin”…

noa
Så här stilig var han alltså i sin kostym. =)

nicolas
Här har de precis sprungit ut. Noa fick en go kram av kusin Nicolas.

blommor
Blommor och ballonger…

muckvagnen2
…och så den obligatoriska rundan med muck-vagnen.

Trots tufft schema hela veckan har jag givetvis varvat ner med lite skapande….själens balsam. =)

justsohappy
Jag visar denna först för att jag blev så nöjd med den. =)

tokfia
Ja, grimaser blir det en del när mamma Mia håller sig framme med kameran jämt och ständigt. =)

kram
Här får ni helt enkelt tänka er att cardstocken är vit. Ser ut att vara en konstig färg här. =)

hej
Ett kort ”bara-för-att”.

grattis
Ett enkelt grattiskort.

Sist men absolut inte minst så har jag fått något fint av Maja/Eyovine…nämligen en KAOS-award!

”KAOS(Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje)En levande logga som sänds till någon man uppskattar.Men istället för att ha den digitalt, så skapar man riktiga scrapverk och skickar dessa vidare.Den som får, ska i sin tur skicka vidare egengjorda KAOS-awards till dem de uppskattar.Awarden heter ju som sagt KAOS oavsett vem som gjort dem.Å på dessa ska ens egen stil, eller spcialiteter finnas med.Varje KAOS-award innehåller:
Titel: KAOS – Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje
Skaparens eget namn

Storlek: 10x15cmSedan ska man ju givetvis fota/scanna awarden och blogga om den också.På så vis blir ju awarden ett digitalt minne, men också något man kan fysiskt spara och titta på.I bloggen utser man också nästkommande TRE KAOS-vinnare.Kanske skiva en liten förklaring om varför dessa fått awarden, eller bara lämna länk till dem.”

Läs denna underbara motivering som Maja skrivit om mig:
”För att hon har en sån härlig grafisk stil i sitt skapande. Blir lika förundrad varje gång över hur hon kan få det sååå snyggt med sååå lite!! Dessutom gör hon superfina skisser.”

Tusen tack goa du…you make my day!!!

Det är inte lätt att bara välja ut tre men jag har denna gången bestämt mig för följande:

*Keith/K8an– en stor inpirationskälla som gör ursnygga layouter (och kort).

*Maria/Myamia– scrappar härligt färgglatt och är en toppenfotograf.

*Petra/Paradise– kortmakarens och färgläggarens drottning.

Maila mig era adresser på marienilsson90@hotmail.com så kommer det snart ett kort till er i brevlådan. =)

Efter denna hektiska veckan ser jag fram emot två dagar med nada inplanerat….ska bli sååå skönt!!

Tack för era goa kommentarer i inlägget innan. Jag blir så himla lycklig!! Kram!!!!!!!!!

9 svar to “Jag har överlevt denna veckan!!!”

  1. monica Says:

    Härliga bilder på sommarlovssugna ungdomar! Verkligen synd med vädret…har varit trist o se dem frysa i sina fina kläder flera dagar här nu =(

    Mycket snygga layouter o kort, blir så sugen på en scrapstund nu!
    Ha det bra!
    kram!

  2. Petra/Paradise Says:

    åååååh!!!!! En KAOS-award!!! Till lilla mej!!! guuuu va glad jag blev nu!!! *studsar runt av lycka* =D

    Fina foton du bjussar på! Å kort och layouterna är klockrena!!! =D
    STOOOR KRAM PEtra

  3. sannaf Says:

    Vilka fina barn du har!!!!!
    Och himla fina layouter och kort!!! Jag är också glad för craftrobon som underlättar en heldel!

    Massa kramar till dej!

  4. Maria Hassel Says:

    Fina foton och fina barn! Kram Maria Hassel

  5. SusanneSj Says:

    Fina kort på mycket fina barn.
    Lite skönt nu att student o avslutning är avklarat.

    Underbara LO o kort IGEN!!!

    kram o sköt om dig

    PS Textstämplarna var bara SÅÅÅÅ himla bra. Det kommer jag investera i mera, var så säker.

  6. Aase Says:

    Ja ibland är det bara full fart genom livet…..
    Tur att vi har lite balsam för själen…. Hoppas du tar det lugnare denna veckan 🙂 Jag försöker också ta det lugnt….
    Kram Aase

  7. Karin Says:

    Fina layouter och kort!! Skönt att ha scrappingen som balsam! Hoppas det lugnar ner sig nu när skolan slutat och allt det där!
    Kram

  8. myamia Says:

    tack snälla söta. vilka underbara ord du skriver om mig 🙂 hjärta dig! mya

  9. Henrietta Says:

    Här händer det en massa vill jag lova! VAd fina barn du har :o))
    Kram på dig!

Kommentera

