Håhåjaja…

…idag är jag sliten. Nu har jag jobbat i två veckor och det känns!  Första veckan var superlugn med lite barn…en riktig mjukstart. Denna veckan och nästa har jag tre inskolningar själv och de barnen är mellan 1 och 2 år…inga stora barn alltså. Det har faktiskt gått jättebra…inga ledsna miner alls. Dock är det full rulle på dem så en del passopp blir det. På måndag börjar min fjärde inskolning….lika liten hon. Det är en viss skillnad från att ha haft de största (5-åringar) till att ha 9 st småttingar. =)

I morgon har jag ledig fredag och veckans städning är redan avklarad. Tomorrow is MY day med andra ord. Hm…hoppas jag inte får sysselsättningsproblem. =)

Det har inte blivit så mycket scrappat på sista tiden då det varit mycket både med jobbet och med Scrappakalja. Måånga varor som packats upp, prismärkts och lagts in i webshopen. Detta har jag dock hunnit med:

girlpower
Följande finns i butiken:
*Cardstock Kraft
*Clear Journaling- Cool Guy
*Simply Luxe Dot- Lime
*Stjärna- Cuttlebug Concentric Stars

godjul
ÄNTLIGEN har jag fått sätta t(h)änderna i en av Scrappakaljas Skogstokiga stämplar! Han är så söt min lilla tomte! =) Och så har man då gjort årets första julkort! =)

En ny skiss har också hunnits med. Hittas här.

Strax ska jag kika på sista avsnittet av Prison Break. Snyft, I´m gonna miss the looking-nice boys!

Ha det bäst & kram på er!

8 svar to “Håhåjaja…”

  1. SusanneSj Says:

    Girlpower, hur cool som helst.
    Gillar ditt stilrena julkort. Du kan du = )

    trevlig helg

  2. Johanna (hannahoj) Says:

    Dom är ju för goa dom små! Håller också på med inskolningar nu och det tar ju en del på krafterna. Ska bli skönt när föräldrarna börjar lämna lite smått så man kommer in i rutinerna igen.

    Underbart julkort du har gjort! Den tomten måste jag ju bara ha!

    kram

  3. sannaf Says:

    Ja det tar på krafterna med vårt jobb! Fast i år jobbar jag med 3-4 åringar! Himla spännande, fast jag har också 4 inskolningar! Men det är skönt när det funkar!

    ursnygga skapelser du fått till… Jag har inte heller hunnit så värst mycket den här veckan!
    Massa kramar till dej!

  4. Henrietta Says:

    Ja det låter ju onekligen lite jobbigt med en massa små :o))
    Jag kan alla helger utom 17-18 oktober.
    Kramar Henrietta

  5. monica Says:

    Ja, tillbaka till verkligheten 😉 Jag har börjat med vår första inskolning för hösten…som det ser ut så har vi 7 nya barn o 5 ”gamla” kvar. O de blir bara yngre o yngre… vår äldsta har precis fyllt 2…

    Tur man kan koppla av med lite scrap ibland! URsnygga alster btw!

    kram!

  6. Gunilla Says:

    Kan förstå att det är kämpigt dom första veckorna på jobbet. Tur att du hunnit pyssla lite så man kan få sig en dos av dina alltid så fina alster. Den där tomtestämpeln var verkligen cool!

    Idag regnar det här så det blir väl lite pyssel kanske.
    Ha en mysig helg.
    Kram/Gunilla
    Förresten URSNYGG frisyr!

  7. Henrietta Says:

    Jag kan inte 12-13 sept heller. Du får bestämma snart :o))
    Kramar

  8. Maria Hassel Says:

    Hur går det med webbshoppen? Kan man titta på sakerna ”in reality” hemma hos dig. Skulle det kunna bära sig som en liten butik på stan? Låter väldigt kul i alla fall! Själv drömmer jag om en liten garnbutik eller ett café eller en kombination…
    Oj, att ha hand om sånna småttingar! Det blir väl springa, springa, springa och stoppa saker i munnen stup i kvarten. Får ni själva önska vilken ålder ni ska vara på eller är det något rullande schema, så att man byts av? Hur många barn har du själv ansvar för? Och hur många förskolelärarare är ni?
    Har noll koll på den världen.
    Kram
    Maria Hassel

Kommentera

