Här slutar min dröm…

…jag är tvungen att lägga ner Scrappakalja. Eftersom jag måste börja jobba heltid på min förskola finns det varken tid eller ork till att även driva ett företag. Från och med nu är det 30% rabatt på ALLT i butiken!

Det har varit superkul och jag är så jäkla glad att jag vågade!! Jag ser inte avvecklandet som ett misslyckande eftersom det är faktorer som jag inte kan styra över som gör att jag måste ge upp…det är bara så trist att jag inte kan fortsätta!

Det har varit många tankar om detta som gjort att jag varit totalt slut på sistone (ja att jobba med småttingar har också bidragit till tröttheten såklart) men det finns ingen annan utväg. 

Nu ska jag alltså sälja ut så mycket jag kan och sedan är det bara att se framåt. Jag vill inte jobba heltid men jag har inget val och då måste jag göra det bästa av det. Det hjälper ju inte att deppa ihop för det… fast ledsen är jag ikväll…

15 svar to “Här slutar min dröm…”

  1. SusanneSj Says:

    Varma kramar till dig!

  2. monica Says:

    Tråkigt att du måste lägga ner fast du inte vill…men en stor eloge till dig att du tog utmaningen att driva företaget!!! Jag vet hur tufft det är med heltid på småbarn…

    Många kramar till dig!

  3. Johanna (hannahoj) Says:

    Det är alltid tråkigt när det händer saker man inte kan styra över.

    Bamsekram!

  4. ÅsaF Says:

    Nej va trist Mia… Men du ska vara stolt över att du vågade prova och att det gick så bra som det gick ändå!! Strongt av dig att ta beslutet. Kramkram

  5. myamia Says:

    en stor kram!

  6. Milla Says:

    Så tråkigt!! Här kommer en stor kram!

  7. Marie Says:

    Trist att du inte hinner med, men precis som du skriver ska du vara stolt över dig själv att du vågade!!

    kram

  8. Anne/anneh Says:

    Så tråkigt Mia! Hade jag haft råd så hade jag köpt butiken och drivit vidare, men men… jättetråkigt är det i alla fall!

    kram

    Anne

  9. Henrietta Says:

    Det är så tråkigt! Men kanske kan drömmen bli levande igen!
    Kram Henrietta

  10. nilla Says:

    Så trist när man inte kan råda över vissa saker. Du vågade prova på ngt nytt och det ska du ha en stor eloge för.

    Stor kram till dig från mig.
    Hoppas allt löser sig till det bästa för dig/Gunilla

  11. Maria Hassel Says:

    Trist att du måste gå upp till heltid men hoppas att du ändå har tid att fortsätta med ditt stora fritidsintresse. Kanske dyker det upp något annat framöver och då vet du att du vågar prova då också.
    Kramar

  12. Karin Says:

    Tråkigt för dig men säkert ett klokt beslut!! Kram och ta väl hand om dig

  13. zizzi Says:

    Det var ju synd! Men vilken bra syn du har på det! Jag gör ett försök till att blogga och då är ju du en av mina favoriter att besöka!! Huvudsaken är att du inte slutar skapa!! För det är du grym på!

    Kramar Cissi

  14. Aase/ängel60 Says:

    Härligt Mia att du haft en bit av din dröm, mer kommer när det är så i livet….Visst är det så?
    Ibland måste man göra val som inte är det man vill, men sedan kommer tiden för det man vill.
    Må gott!!! Kramkram Aase

  15. Mette Says:

    Åhhhh så tråkigt… Skickar en stor kram!!!!

Kommentera

