Varning!! Detta är ett riktigt negativt inlägg!!

Nu tänker jag gnälla som aldrig förr….för detta har varit en S-K-I-T-T-O-R-S-D-A-G!! Hatar detta jävla väder! I vanliga fall tar det ca 30 min att köra till och från jobbet men nu när det är sånt j-a väglag får jag köra E22:an varje dag och det tar mellan 45-55 min. Jag stängde på jobbet idag och sista  barnen skulle gått hem strax efter 17 men det blev istället 17.40…och när jag skulle åka hem ringde maken och sa att han inte hann hem från jobbet för att skjutsa A till tandläkaren…så det fick svärfar göra. Jag skulle däremot hämta henne. Kruxet var ju bara att tiderna var försenade så vi fick vänta en kvart….sedan tog det en bra stund till innan hon var klar. Skithungrig var jag och när jag kom hem fanns det ingen mat! Som om detta inte var nog…maken fortfarande inte hemma så jag fick skjutsa ut A till träningen….höll på att köra fast flera gånger. Ja jag vet, det finns de som har det sju resor värre men jag är så trött på vintern och när jag inte får mat när jag är hungrig så tål jag absolut ingenting…jag blir sur och vresig som få! =(

Ingen lust att skapa har jag heller….eller rättare sagt, jag kan ha lust men när jag väl sätter mig vid pysselbordet sitter jag bara och glor på grejorna. Och när jag väl får nåt skapat blir det bara kattskit av det. No inspiration at all! Här är i alla fall det (bläiga) jag skapat när jag fått NÅGOT gjort:


Skapat till skissutmaningen på Brunsons.

I morgon är det kurs som gäller på fm….om jag nu inte är insnöad eller får maginfluensan (torkade spyor vid frukosten på jobbet i går). Jobbar sedan till 15.30 och har städning på programmet hemma sedan…vi har Alexandras kalas på lördag. Vi har lovat kroppkakor….hur i h-e ska jag hinna allt?!!

Nästa inlägg jag gör lovar jag ska bli mer positivt….nu har jag gnällt färdigt för idag. Tror faktiskt att jag ska gå och lägga mig så kanske allt känns bättre imorgon.

Kram!

15 svar to “Varning!! Detta är ett riktigt negativt inlägg!!”

  1. Aase/ängel60 Says:

    Härligt!!! Att läsa ditt inlägg kändes så befriande skönt 🙂 Förlåt, att jag ler men helt plötsligt kändes mindag/vecka ganska OK, trots mertid på jobbet, sportlov och en massa aktiviteter och sura gnälliag jobbarkompisar + en massa strul med organisation till hösten Ibland kan det vara väldigt befriande att lsäa andras gnäll för att ta ett kliv bortom sitt eget.
    Hoppas det blir väl och bra till helgen med städning kalas och annt. Scraplusten den kommer nog hos dig också snart, även där känner jag igen mig, har städat scrapbordet flera gånger mer blir det inte tyvärr 😉
    Må gott!! Tusen kramar! Aase

  2. Petra/Paradise Says:

    *hahaha* Gumman, man får lov att gnälla!
    Å vi är lyssnar så gärna. För hur arg å vresig du än må vara så sitter jag här å ler 😉
    På något vis gnäller du med glimten i ögat.

    *kramar*

    Dina alster är magiska..
    Skulle DU skulle ha brist på inspiration!?! Skulle inte tro det 😉 Den gick jag inte på! *blink*
    Älskar dina kort! Alltid lika söta ❤
    Å dina lo´s sätter härlig fokus på fotona, precis som det ska vara =)

    Kramisar på dej stumpan!!
    Å du, trevlig helg!!

  3. monica Says:

    Usch då…låter inte som någon höjdardag…men jag kan iofs hålla med ovanstående – liiite skönt är det allt att höra att man inte är ensam om att tycka allt är jobbigt just nu 😉 Tycker det låter som min scraplust…har inte riktigt infunnit sig på allvar sen jul =(
    Dina alster är superfina, märks inte av någon svacka här inte!

    Städa lugnt!
    kram!

  4. Rimna Says:

    Hujedamej vilken dag du haft!

    Dina alster är då inte det minsta oinspirerande! Tvärtom, jag blir alltid lika pysselsugen när jag kikar in hos dig!

    Ha nu en trevlig helg och du det finns färdiga kroppkakor i affären ;)!

  5. Therese Bäck Says:

    Vilket fantastiskt kort- Till ett busfrö!! Helt i min smak 😉
    //Tessan

  6. Charlotta Says:

    Ha ha, oj oj oj… ja, det lät ju som det var en lite tung kväll *s*… men, det kan ju bara bli bättre… !!

    Och du, om du kallar dina alster för kattskit, så hade jag blivit glad om jag hade kunnat skapa kattskit *s* !! de är ju superfina ju !!!

    Hoppas du haft en bättre dag idag, och att du får en bra helg *s*

  7. LillBlomman Says:

    Men hallå!!!! Efter din dag fåååååår man gnälla och det utav bara sjutton:) Hoppas så att din fredag blev en bätter dag och att helgen blir toppen! Tycker i alla fall att det du skapat är underbart och jag blir som vanligt glad av dem!!! Idag är det 40 års kalas som gäller, dock inte mitt eget:) Men om ett par veckor är det dags för mig, bläh. Inte kalas men kan INTE fatta att jag kommer vara 4 någonting? Många kramar!

  8. Anne Says:

    Kram!

    Är ”Grattis kramar” stämpeln en av dina?

  9. SusanneSj Says:

    Klart att du får gnälla, det är ju riktigt underhållande läsning : )))) Alltså man måste verkligen få bli sur, har man inte fått någon mat och saker inte blir som man tänkt. Då är risken stor för mungipor ner. Men visst kändes det lite befriande att få ”gnälla” lite? ; )

    Men något bläääigt. Nä du Mia, det har du då aldrig skapat. Jag tycker mycket om det du skappat. KALAS KALAS KALAS : )

    kram kram o hoppas du hunnit med allt

  10. JennyB Says:

    Vilken jobbig dag du hade. Hatar sådana dagar!!!
    Hoppas att din helg varit bra och att du fått skapa.
    Kram på dig!

  11. henrietta Says:

    Det låter inte speciellt roligt!! Snön kan ju ta kål på den bäste!
    Kram Henrietta

  12. Milla Says:

    Skönt att få ur sig eländet! Ibland går allt emot en och då kan det kännas så där förj-t 🙂
    Arg eller inte har du skapat helt underbara alster!! Wow!! Kram!

  13. sannaf Says:

    Underbara fina saker underbara du har gjort!!!!Hoppas det blev en bra helg tillstlut och att ni höll er friska! Skickar massor med kramar!

  14. Karin Says:

    Bra att vräka av sig lite av eländet!!! Så underbara kort du gjort!
    Kramar

  15. Maria Hassel Says:

    Jag är också skitgnällig just nu och precis lika ”bläig”. Kram Maria Hassel

Kommentera

