Så var det helg igen…

…attans så skönt! Halvligger i favorithörnet i soffan medan make och Jennifer kollar på film. Alexandra är hos pojkvännen och Noa är hos kompisar och spelar poker. Lugnt och skönt…precis som det ska vara. =) Livet känns mycket bättre än det gjorde förra torsdagen….tack förresten för alla kommentarer om att man faktiskt FÅR gnälla ibland. Jag var nästan rädd att jag skulle skrämma bort er som läser min blogg ibland med mitt gnälliga inlägg. =)

Annars är det jobb, jobb och åter jobb som gäller…det känns i alla fall så nu när jag börjat jobba heltid. Det känns som om man bara är hemma och äter och sover. Tack och lov så går vi ju mot ljusare och varmare tider så det går nog bättre när man kommer att vara ute mer mer med ungarna på jobbet.

Jag har även hunnit med två gånger på fotokursen ”Lär dig dig systemkamera” så nu vill man verkligen ha mer sol och ljus för att testa att fota manuellt. Det är två gånger till på denna kursen, sedan har jag anmält mig till nästa kurs i maj ”Ta bättre bilder”. Då kommer vi att vara ute och fota varje gång….spännande! =)

Det är fortfarande skralt på pysselfronten men jag har förhoppningar om att hinna/orka scrappa i helgen.


Min första skiss för Brunsons. Så här blev min egen tolkning:


Tävlingsbidrag till Designats skisstävling.


Ett kort med min egen stämpel. =)


Ett bra-att-ha-kort.

Nu ska jag slappa resten av kvällen…ev sover jag i soffan en stund eftersom jag tänkt se damernas curling-final inatt. =) Heja Sverige!

Ha en riktigt härlig helg!

Kram kram!

PS. Har lagt ut stämplar och annat smått och gott på Tradera om någon är shoppingsugen. =)

8 svar to “Så var det helg igen…”

  1. sannaf Says:

    Kram på dig!!! Jag ligger också i soffan och slappar och har inte riktigt lust och ork att ta mig för något! Men kanske i morgon 🙂

    Superfina saker du gjort!
    Hoppas ni får en härlig helg

  2. Ann-Sofi Says:

    Här är min version av skissen 🙂 http://scrapmystra.blogspot.com/2010/02/scrappat_27.html

  3. JennyB Says:

    Håller med om att det bara känns som att man jobbar, äter och sover. Det gäller dock att hitta tjusningen i vardagen och sätta guldkant på den……..
    Nu blev jag nyfiken…..vad är det för fotokurs du går?????
    Ha det bra
    Kram

  4. LillBlomman Says:

    Ursnygg skiss! Och tolkning såklart! Kramiz!

  5. Gunilla Says:

    Hoppas att du haft en skön och avkopplande helg och att du fått en bra start på veckan.

    Underbara alster som alltid. Du har en underbar fantasi och här finns alltid fina saker att kika på.

    Kram från mig till dig♥/Gunilla

  6. Karin Says:

    Snygg skiss och härliga alster!! Soffan är bra när man arbetar mycket! Ha en bra vecka!

  7. Lotta Says:

    Fint och tokinspirerande! Kommer tillbaka, är så glad att jag hittade hit!

  8. Marie - med mina händer Says:

    Måste få säga att dina skisser är så himla inspirerande. Superfina!
    Och så skapar du så himla läckert också. Gillar din rena stil

Kommentera

