Så var det måndag i morgon igen…

…det känns som om det är måndag fredag hela tiden. Veckorna går fort men helgerna går ännu fortare. Hm, inte så konstigt eftersom helgen bara har två dagare kanske. =) Jag saknar verkligen mina 75%…det är skitjobbigt att jobba heltid! Hoppas att jag snart vänjer mig….annars gör jag jäkla om min tjänst till en 75:a. Pengar är trots allt inte allt.

Vad har hänt i helgen då? I går var vi på kalas hela em och kvällen. I dag har vi städat…vilket var riktigt nödvändigt. Hade tanterna i ”Rent hus” kommit hit hade de fått dåndimpen. =) Så har jag varit ute och gått förstås också. Jag har äntligen kommit igång med mina promenader igen. Har gått mellan 1-1½ timmer varje dag denna veckan och ska fortsätta så. Börjar jag jobba sent (kl.9) så ställer jag klockan och tar promenaden runt 6…det är faktiskt skönt att starta dagen med en lång promenad. =)

Skapat sedan sist:


Tokgillar verkligen Forma Hantverks färgglada papper….det är ju prickar på! =)


Jag köper ytterst sällan blåa papper men har de som sagt prickar på så är jag såld. =)


Prickar igen. =)


Ett bröllopskort till marknaden. Såg ett liknande kort på nätet och var bara tvungen att använda mina rosor till ett hjärta så här.


Kortlift på SWE.


Skissutmaning på SWE.


Slutligen en DT-layout för Brunsons. Gillar verkligen dessa härliga tjocka färgglada papper från Crate. =)

Vill också tacka för restipsen i förra inlägget. Just nu lutar det åt att vi åker till Tunisien i sommar. =)

Ha så gott i veckan!

Kram!

11 svar to “Så var det måndag i morgon igen…”

  1. Johanna (hannahoj) Says:

    Jag håller med dig, det är måndag och fredag hela tiden. Förstår inte vart de andra dagarna tar vägen.

    Jättefina kort och Los du har knåpat ihop! Är helt med på din linje; det ska vara prickigt 🙂

    Hoppas att du får en skön vecka och att inte dagarna går alltför fort.

    Kram Johanna

  2. Linda Says:

    Så mycket fina alster! Älskar verkligen det översta kortet. För det är ju så, vem kan motstå prickar? 😉

  3. JennyB Says:

    Ja, visst går helgen fort!!!!
    Åhhh, till Tunisien………där har jag varit. Lovar er att ni blir så nöjda!

    Underbara alster….som alltid…
    Kram

  4. Petra/Paradise Says:

    WOW!
    Dina kort och lo´s är superläckra!

    Gillar också prickiga papper så jag förstår ditt givna köp! 😉
    Bröllopskortet blev jag helt såld på och den lilla pojken med grodan. Snyggt med ritade linjer längs de mönstrade papprena!

    Duktig du är som är ute å går!
    Visst känner man sej jätteduktig när man tagit sig en sväng..
    Tyvärr är jag inte morgonmänniska för fem öre..
    annars hade jag velat följa med min bror till gymmet om morgnarna. 😉

    Kraaam

  5. Fia Says:

    Superfina alster som vanligt, älskar prickigt!
    Ha en skön vecka…trots 100% jobb. Kramar!

  6. Aase/ängel60 Says:

    Ja prickigt är såååå snyggt håller med dej idet. 75% mer bör ingen jobba precis lagom speciellt i vårt yrkde då huvud, själ och kropp inte kan ta emot hur mycket som helst tycker jag
    Här har livet flytit på, strul på jobbet med följande klump i magen är skit just nu men förhoppningsvis lättar trycket snart Har iaf tur att få ett ledigt påsklov, kanske bara några timmars jobb….
    Må gottit!!! Kram Aase

  7. Christina Says:

    ursnygg LO den om Sommarminne!!!

  8. Milla Says:

    Jag håller med dig! Formas papper är ljuvliga!! Jättesnygga skapelser du har gjort! Kram kram!
    Vad du är duktig med promenaderna förresten!

  9. Charlotta Says:

    Åh så fina alster… som vanligt hos dig *s* !!

  10. Gunilla Says:

    Om jag varit ute klockan sex på morgonen hade jag nog ALDRIG hittat hem igen:D)!! Tycker du helt makalöst duktig. Vilken självdiciplin du har!!

    Ditt skapande är som vanligt makalöst fint och inspirerar mig till TUSEN. Blev väldigt förtjust i ditt kort med rosenhjärta, liftvarning!!

    Sköt om Dig och så tycker jag du ska göra om din tjänst till 75%!!
    Stor kram till dig från mig♥/Gunilla

  11. Maria Hassel Says:

    Vad duktig du är som går 1-1 1/2 timme varje dag!!! Förra veckan gick jag 45 minuter i rask takt 5 av veckans 7 dagar men den här veckan har det bara blivit en sådan promenad hittills…
    Men nu ställer vi ju om till sommartid i helgen och wow vad mycket mer man kommer hinna innan det blir mörkt på kvällarna! Fler promenader garanterat!
    Det har vankats både wienerbröd och muffins på jobbet i veckan så promenaderna behövs!

    Förstår att det är PEST att jobba heltid!! 80% är precis lagom tycker jag. Man ska ju leva också!

    Ha en trevlig helg!
    Maria Hassel

Kommentera

