Mycket som händer i mitt liv just nu…

*Jag kommer att få jobba 75% UTAN att behöva göra om min tjänst. Så länge någon på jobbet täcker upp mina 25% är det ok…och M VILL jobba heltid! *skutt skutt*

*Jag är så jäkla på G med motionen….har nu varit ute och gått i 12 dagar i sträck. Så himla skönt! Jag lyssnar på en superspännande CD-bok så vips har 1-1½  timme gått och jag är hemma igen.

*Jag har gjort en stor förändring vad gäller frisyr. Jag hade kort hår innan men nu är det SUPERKORT! Och supermörkt….är helnöjd! Fast det var lite delade uppfattningar om min frisyr på jobbet bland barnen. När jag hjälpte lilla A (2 år) att klä på sig och hade henne i knät, tittade hon upp på mig, klappade mig på håret och sa- ”Mia fin”. Gulliga unge! =) När vi sedan var ute tittade stora A (en riktigt prinsessflicka på 6 år) och sa- ”Mia…det växer ut igen”. Tyckte alltså inte om min nya frisyr. =)

*Jag har bokat tid på vårdcentralen den 16/4…jag ska få hjälp med att sluta snusa! Efter drygt 20 år som snusare ska jag äntligen bli icke-snusare. Heja mig!

Och så lite skapat:


Skissutmaning på SWE.


Kortutmaning på SWE som gick ut på att färglägga motivet endast i svartvita färger.


DT-layout för Brunsons.

Och så tre DT-kort…också för Brunsons såklart: =)

Och så var det min tur att ha hand om veckans skiss på Brunsons:

Och så här blev min layout:

Jag vill också passa på att göra lite reklam för detta. Ni hänger väl på? =)

I morgon är det allsvenska live…vi ska nämligen till Fredriksskans och se Kalmar FF möta Elfsborg. Heja FF!!

Hoppas ni får en härlig helg!

Kram!

8 svar to “Mycket som händer i mitt liv just nu…”

  1. Aase/ängel60 Says:

    Ja jag får väl säga Heja Elfsborg 😉 men är egentligen ingen fotbollsfantast ….. Härligt med motionen, jag försöker komma igång med min två gånger i veckan är jag uppe i denna veckan men då kraschade magen. Så j…la typiskt, stress jag vet men vad ska man göra när det är fullständigt kaos på jobbet…???
    Må gottit alltid lika inspirationsrikt att kika in hos dej 😉
    Kramen Aase

  2. sannaf Says:

    Härligt att göra om sig sådär!!!! Fast nu är jag nyfiken på hur du ser ut såklart… säkert helsnygg!
    Ja barn är alltid ärliga – det är härligt!
    Super fina alster du har gjort! Å kram till dig för gulliga orden om mitt fotouppdrag 🙂

    KRAM KRAM KRAM till dej!

  3. Johanna (hannahoj) Says:

    Dom är ju för söta de små 🙂 Kommer ihåg när jag gick från blond till brunett så var det en liten kille som vägrade att titta på mig i en hel vecka. Sedan när han hade vant sig sa han till mig att man kan ju inte måla håret så.

    Jättefina saker som vanligt som du har gjort 🙂 Gillar ”underbara sommar” jättemycket!

  4. LillBlomman Says:

    Vilket härligt inlägg att få läsa! Sprudlande! Tokmycket snyggt att se som vanligt hos dig! Favvisarna är SMILE och det gråaktiga kortet, love them! Fast allt är grymt snyggt! Undrar om man kan få lite scrap tid i påsk? Mison tipsade också om CC, låter urskoj och länge sedan jag gjorde! Hoppas att du får en skön helg! Efter frukost bär det av på träff! Kramar!

  5. ÅsaF Says:

    Vilka härliga nyheter/förändringar tjejen!! Go girl! 🙂 Och massa snyggt har du skapat som vanligt! Gillar skissen också…måste framkalla mer småfoton igen tror jag 🙂
    Kram ÅsaF

  6. Petra/Paradise Says:

    Som vanligt en hej dundrans massa fint att titta på här inne!! Du har gjort det igen! WOW!

    Blev mest kär i kortet med döskallen denna gången.
    MUMS MUMS!

    Heja DEJ!!
    Vad roligt att jobbet löst sig, vet ju att du ville gå ner till 75% å det verkade ju inte vara några problem att lösa det 😀
    Å heja dej som ska försöka sluta snusa!
    Min man slutade röka för 10 år sedan pga en vadslagning med en kollega. Han skulle få 100 spänn om han slutade, å han gjorde det! Haha!
    (innan det rökte han 1 1/2 paket om dagen)
    Tycker jag är lite coolt 😛

    Roligt med ny frilla! Du skulle ju lägga ut före och efterbilder här på bloggen juuuu!
    För vi vill ju åxå se!! *stampar med foten i marken* 😉

    Trevlig söndag sötis!

    KRAMAR Petra

  7. JennyB Says:

    Heja dig, både vad gäller motionen och snusningen :-). Är jättenyfiken på din nya frisyr (liten bild kanske?).
    Ha det bra!
    Kram

  8. Monnah Says:

    Du måste ju visa nya frissan! Jag tror du är jättefin i kortkort. Lycka till med slutsnusandet! Jag håller på dig.

Kommentera

