Back in the reality…

Ja, det känns i kropp och knopp att man börjat jobba sina 75% igen! Denna veckan har jag dessutom haft ganska långa dagar och flera em-tider. Det är kul att vara tillbaka men jag har varit trött som en gnu när jag kommit hem. Det har inte blivit så mycket mer gjort än att inta stand-by-läge i soffan.

Jag berättade ju att alla tre ungarna spelade matcher förra söndagen och kan ni tänka er…alla tre vann!! Särskilt roligt för Jennifers lag eftersom det inte gått så bra för dem. Inte nog med detta, Sverige tog sig ju vidare i hockeyn också! =)

Denna helgen blir lugn och skön. I går skjutsade jag make och son till bussen för vidare färd mot Gotland. De är där på klassresa och kommer hem söndag kväll. I dag har jag tänkt att städa på fm men orkade helt enkelt inte. Jag sopade av golvet i hallen (läs butiken) för kunderna som kom på em. I morgon är det marknad i närheten så då ska jag skjutsa dit Jennifer och hennes kompis…själv tycker jag inte det är någon hit med marknader så jag håller mig hemma.

snorkla
Denna är till en av K8ans tävlingar (skisstävling) som hon har för att fira att hon scrappat i två år. Har du inte redan hittat till hennes blogg tycker jag du ska kila dit…hon är grym!

hipp
Även detta kort är till K8ans tävlingar. Regler: att använda brunt, orange och turkost….mumsig kombo!

alexjessica
Ett beställningskort.

gottis
Slutligen en enkel layout om en liten gottegris. =)

Vill också passa på att säga att det kom ett paket med brevis idag….ytterligare 42 textstämplar som jag gjort. Kommer upp i butiken nästa vecka. =) Ni har väl inte missat Scrappakaljas tävling som pågår just nu? Hittas här.

Om en stund vankas det rabarberpaj innan det är dags att slänga på sig Sverigetröjan och heja fram Sverige till en hockeyfinal.

Ha en härlig helg!

Kram!

9 svar to “Back in the reality…”

  1. SusanneSj Says:

    Åh vad jag gillar att kika in här. ALLTID lika inspirerande LO och kort att kika på.

    kram o trevlig helg

  2. myamia Says:

    förstår att det känns i kroppen att vara igång igen. men snart får du rutin på det med hoppas jag.
    så härligt att alla barnen vann 🙂 stolt mamma? 😉
    Layouterna och korten är superfina 🙂 kram o ha en bra helg!

  3. sannaf Says:

    Toksnygga layouter och urfina kort!
    Kul att det gick bra för barnen!
    Ha en skön helg!
    KRAM

  4. monica Says:

    Sååå fina layouter och kort! Grattis till vinnarmatcherna, vad kul att alla tre fick ta hem vinst!!!

    Kan tänka mig att det känns i kroppen att jobba fullt igen…men du fixar det här =)

    *kramar*

  5. Lotta P Says:

    Urfina kort !! Jag brukar kika in här med jämna mellanrum 🙂 du är en riktig inspirastionskälla =)
    Fastnade för bröllopskoret..den texten ”steget är taget….” e de en stämpel eller ? vart kan man hitta den ??

  6. Anne/anneh Says:

    För det första: TACK för alla dina fina kommentarer! Jag blir så GLAD! För det andra så fint du har skapat igen!! och för det tredje ta vara på dina återhämtade krafter, spara på dom och ta det lugnt och vila. Tänk på att damtussarna är änglarnas tofflor och du vill väl inte att dom fryser om fötterna?
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    (Jag skippar oxå marknaden, inte riktigt min grej.)

    Kram Anne

  7. Aase Says:

    Jaha, då vet du hur et är med att jobba 75%, man känner att man lever 🙂 Men det är kul de allra flesta dagarna eller hur?
    Jag har själklart kollat in dina stämplar och beställt ett knipper till, kommer det ännu fler?? Jag ahr gjort ett bidrag till din tävling men får ladda upp den i morgon. Hoppas din akrafter återvänder så du kan få lite mer gjort än ”bara jobba”

    Må så gott, glöm inte bort att sköta om dig självlite 🙂
    Kram Aase

  8. Henrietta Says:

    Marknad som är så roligt! En stund iaf :o)) Ha det så gott och slit inte ut dig!
    Kramar

  9. ÅsaF Says:

    Åååå så mkt snyggt Mia!!

Lämna en kommentar